Renault no Korejas
Kāpēc gan viss nevarētu palikt pa vecam, un kālab Renault tā tērējas - jauna virsbūve, jauns vārds? Tāpēc, ka Fluence nemaz nav Renault. Automašīna izveidota, par pamatu ņemot Dienvidkorejā ražotu automašīnu Samsung SM3. Lai saprastu, kāpēc Renault meklējis tik tālu, jāzina, ka kompānijas pilnais nosaukums ir Renault Samsung Motors un tā par 70% pieder frančiem. Bāzes modelis izskaidro gan Fluence atšķirīgo dizainu, kurā pie labākās gribas nav nekā no Megane vai Laguna, un iespaidīgos sedana izmērus, kas ievieto Fluence tieši starp šiem Renault modeļiem. Fluence ražo Renault rūpnīcā Turcijā.
Vietas netrūkst
Lai gan pēc motoru izvēles Fluence daudz neatšķiras no rumāņu Dacia - 1,6 benzīns vai 1,5 l dīzelis -, tas tomēr nav tāds mazcenas auto kā Logan. Interjers bez izmaiņām pārcelts no Megane, vien digitālā spidometra vietā Fluence ir parastais, analogais. Instrumentu panelis ir tik slīps, ka, degvielas līmenim tuvojoties «rezervei», jāpaslienas augstāk, lai saprastu, ko īsti rāda bultiņa. Salona aizmugures daļa papildināta ar izvelkamiem saulessargiem durvīs un pie aizmugurēja stikla, taču šīs papildu ērtības tāpat kā brīvroku atslēgšana un dalītā klimata sistēma paredzēta tikai dārgākajai versijai Privilege. Aizmugurē ir ļoti daudz vietas kājām, taču jumta līnija ir zema, tāpēc gariem cilvēkiem jāpiesargās iekāpjot un izkāpjot. 4,62 metrus garā Fluence rumpja noslēgumā atrodas kompaktklases mērogiem milzīgs 530 litru bagāžnieks, ko vēl var palielināt uz aizmugurējo sēdekļu rēķina. Pārsteidzoši, taču demonstrācijas automašīnā nebija rezerves riteņa, tikai «aptieciņa» ar putām. Automobilim, kam lemts braukt ne jau pa priekšzīmīgajām vācu vai franču šosejām, rezerves ritenis ir obligāts, taču Renault to iekļāvis papildaprīkojumā. Toties tajā atrodama tāda greznība kā ksenona lukturi un iebūvētā TomTom navigācija.
Vadība kā elektromobilim
Fluence dižošanās ar zilām spuldzēm ir tikpat lieka kā, piemēram, automātiskā pārnesumkārba, jo šī auto galvenais uzdevums ir būt vismaz tik izturīgam kā Dacia. To varēs pārbaudīt tikai ilgākā laika posmā un arī tad, ja Latvijā izdosies pārdot zināmu skaitu fluenču. Tam nepieciešams kāds autoparka iepirkums, kuru šajos laikos ir tik maz, ka var teikt - nav nemaz. No Renault Fluence iznāktu teicams taksometrs vai lēts dienesta auto ar šoferi, jo tā nav automašīna prasīgam braucējam. Kad iedevu ar Fluence izbraukt Autoakadēmijas instruktoram Jānim Štrausam, kurš dziļi ciena jebkura veida un cenas tehniku, viņa verdikts bija «uz priekšu jau iet», kas cienījamā eksperta gradācijā laikam ir zemākais novērtējums. Renault kaut kā gadījies radīt automašīnu, kas ir totāli atsvešināta no vadītāja, - lai gan sargā to kā acuraugu. Pretizslīdēšanas sistēma pat izslēgta automātiski ieslēdzas atpakaļ, tiklīdz auto sāk kustēties ātrāk par tramvaju. Stūres pastiprinātājs ir pārmēru centīgs, un brīžiem šķiet, ka Fluence jau sasniegusi gaišo, elektrisko nākotni un jau kļuvusi par automobili, kas brauc ar strāvu. Īstenībā tas notiks ne vēlāk par 2012.gadu, kad Renault patiešām sāks sērijveidā ražot elektrisko konceptauto Fluence Z.E. Bet pagaidām jāsamierinās ar benzīna modeļa sintētisko vadību, kura brīžiem rada neomulīgu sajūtu, ka stūrei un pedāļiem nav tiešas saistības ar automašīnas riteņiem un motoru - vadītājs dod komandu, taču tā vēl tiek kaut kur ātri izskaitļota un pārsūtīta caur kādu satelītu. Toties sedanam ir paaugstināts klīrenss, kas palīdz piesnigušās risēs, un Renault Samsung apveltījis to ar ļoti līganu un komfortablu gaitu, kā arī blīvu skaņas izolāciju, ar kādu Dacia un citi mazcenas auto vis nevar palepoties.