Vieta brīva nepaliek
Bez A.Volfa pagājušajā nedēļā no radioklausītājiem atvadījās arī Toms Grēviņš un Egons Reiters. Visi trīs minētie piebiedrojušies Mārim Žigatam, kurš Radio SWH pameta pērnā gada nogalē, un veido jaunu mediju.
Aizgājušo vietā radio ētera laiku tagad aizpilda Fredis un Ufo (viņi no rītiem ir dzirdami stundu ilgāk), pēcpusdienās un vakaros klausītājus uzrunā dziedātāji Normunds Rutulis un Intars Busulis, bet A. Volfa vadīto Radio SWH Top 20 turpmāk vadīs Radio SWH Rock balss Artis Dvarionas. Plānoti arī citi autorraidījumi, bet to vadītājus J.Šipkēvics pagaidām neatklāj.
Populārās rīta programmas BB Brokastis veidotājs Fredis apstiprina, ka viņš un Ufo prom neies. Viņam pašam šķiet, ka ar darba apstākļiem radio «viss ir kārtībā», savukārt kolēģu aiziešana varētu būt saistīta ar to, ka «cilvēki grib būt noteicēji un paši sev saimnieki».
Aizgājuši daudzi
Pēdējo divu gadu laikā, kopš brīža, kad par Radio SWH īpašnieku kļuva Īrijas kompānija Communicorp Group un par vadītāju komponista Zigmāra Liepiņa vietā - programmu vadītājs Jānis Šipkēvics, radio atstājuši 13 darbinieki - gan administrācijas cilvēki, gan ētera personības, liecina Dienas rīcībā esošā informācija. Vairāki no viņiem iesaistījušies jaunā radio izveidē, apstiprina M. Žigats, taču vārdā nevienu nesauc.
Neoficiāli izskanējis, ka augsni radio palaišanai gatavo bijušais Radio SWH finanšu direktors Edgars Mencis, kuram piederošā kompānija TeleMedia Centrs šogad iegādājusies radio Capital FM translējošos uzņēmumus Zemgalē un Vidzemē. Tāpat TeleMedia Centrs uzvarējusi konkursā par apraides atļauju Liepājas reģionā.
Interneta vietnē www.revolucija.lv bijušie Radio SWH dīdžeji pavēsta, ka jauno radio varēs ne tikai dzirdēt, bet arī redzēt. Saskaņā ar M. Žigata teikto jaunā radiostacija tiek veidota no Radio SWH atstājušo cilvēku pašu līdzekļiem. Dīdžeji arī būs medija līdzīpašnieki. «Domu par jaunu radio nēsājām ilgi, un tagad ir tik lielisks brīdis lai to īstenotu,» uzskata M. Žigats un līdzīgi kā citi apgalvo, ka starp viņiem un bijušo darbavietas vadību «nav nekāda kašķa un naida».
Ar kopēšanu nepietiks
«Ir daudzi radio, kas ar lielu apsolījumu un «pompu» ir sākuši darbību, bet pēc tam klusi pazuduši vai labākajā gadījumā saglabājuši 2-3% klausītāju. Arī viņiem nebūs vienkārši iegūt auditoriju ar dažām personībām,» paziņojumus par jaunas radiostacijas veidošanu vērtē mediju eksperte Anda Rožukalne un norāda - ja bijušie Radio SWH dīdžeji tikai «turpinās atkārtot paši sevi», tad viņiem varbūt izdoses radio piesaistīt savus uzticīgākos klausītājus, bet ne iegūt lielu popularitāti.
Daudz optimistiskāk A. Rožukalne izsakās par Radio SWH nākotni. Viņasprāt, dīdžeju nomaiņa nav nekas «ļoti bīstams un draudošs», jo šīs radiostacijas piekritējiem ir lielāks paradums to klausīties ne tik daudz konkrētu ētera personību, bet noskaņojuma, intonācijas, mūzikas stila dēļ. Radio SWH visus darbības gadus bijis stabils programmu veidotāju kodols, bet bijusi arī liela spilgtu ētera personību mainība.
Arī J. Šipkēvics ir drošs, ka aizgājušās radio balsis nebūs konkurenti Radio SWH: «Latvijā ir 49 radiostacijas, un viena jauna neko nemaina. Tā ir vētra ūdens glāzē. Mēs esam bijuši radio reklāmas tirgus līderi, un domāju, ka tādi arī paliksim.»