«Jebkurš projekts, kas ir bijis kopā ar skolu, vienmēr ir veiksmīgs,» uzskata Valmieras Viestura vidusskolas direktores vietniece Karmena Goba. Citi Dienas aptaujātie pedagogi pauž bažas par to, vai pārslogotajiem skolotājiem atradīsies laiks, lai kvalitatīvi iesaistītos šādos projektos.
Jau vēstīts, ka konkurss uz digitālo mācību līdzekļu izstrādi, ko Valsts izglītības un attīstības aģentūra (VIAA) pēc izglītības un zinātnes ministra Roberta Ķīļa rīkojuma saņemšanas izsludinās tuvākajās nedēļās, būs paredzēts skolām un nevalstiskajām organizācijām. Ministra padomnieks Reinis Tukišs Dienai pauda, ka skolām būs jāmeklē partnerība ar uzņēmējiem, kas varēs nodrošināt tehnisko risinājumu, taču konkursā pieteiksies tieši mācību iestādes. «Mēs vēlamies, lai visi šie mācību līdzekļi ir publisks īpašums un lai tie nenonāk kādu privātu uzņēmēju autortiesību īpašumā,» viņš norādīja.
«Tad man jums jāuzdod pretjautājums - kas ir tie, kas šobrīd raksta mācību grāmatas? Tie jau ir tie paši skolotāji,» uz jautājumu, vai skolām ir nepieciešamā kompetence šādu projektu īstenošanai, atbild Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas direktors Andris Priekulis. Viņš atzīst, ka projektu vadības prasmes izglītības darbiniekiem būtu uzlabojamas, bet tas esot vairāk saistīts ar instrumentu pārzināšanu, nevis «garīgām» kompetencēm. «Vasarā tie būtu vienas nedēļas kursi no IZM puses, un viss būtu kārtībā,» uzskata A. Priekulis. Tajā pašā laikā direktors apzinās, ka pedagogiem ar pašreizējo slodzi skolās varētu būt sarežģīti pilnībā pievērsties digitalizācijas projektam.
Uz laika trūkumu norāda arī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas direktors Valdis Jēkabsons. «Skolotājiem tomēr ir liela pārslodze. Skolai ir citas funkcijas - skolotājam ir jāmāca skolēni,» viņš saka. Kritiskāka ir Eiropas Sociālā fonda projekta Dabaszinātnes un matemātika vadītāja Dace Namsone, kuras vadībā izstrādāta virkne mācību materiālu. «Ir lietas, kuras var apgūt laika gaitā ar pieredzi, bet skolotāja profesija ir mācīt skolēnam. Jautājums ir, kas būs tie kritēriji, pēc kuriem mērīs mācību materiālu kvalitāti. Tas tomēr ir populistiski,» viņa komentē IZM plānu. Ministra padomnieks R. Tukišs savukārt uzsver, ka projektā skolotāji strādās sadarbībā ar uzņēmējiem, un aicina neizdarīt secinājumus, pirms zināms konkursa nolikums. Šī iemesla dēļ no komentāriem šobrīd atturas Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības priekšsēdētāja Ingrīda Mikiško: «Tas viss pagaidām ir ļoti neskaidri.»