Droši vien katrā klasē ir tādi, kas nevar vien beigt runāt ar draugiem, sūtīt īsziņas vai spēlēt spēles telefonā. Viņiem tiek aizrādīts - vienreiz, otrreiz, bet situācija nemainās! Tomēr kontroldarbos šie «aktīvisti» pamanās nopelnīt diezgan labus vērtējumus. Rezultātā klasesbiedri dusmīgi, skolotājs izmisumā. Mūsu skolā šīs problēmas risinājums ir uzvedības lapa. Tā tiek pievienota klases žurnālam.
Ja skolotājs vairs nevar tikt galā ar kādu skolēnu, tad viņa vārds tiek ierakstīts šajā uzvedības lapā, blakus ailītē - pārkāpuma veids. Būtībā šī lapa ir kā piezīme dienasgrāmatā. Taču ieraksts automātiski atņem tiesības labot kontroldarbus konkrētajā mācību priekšmetā.
Ja uzvedības lapā skolēna vārds figurē trīs reizes, viņš tiek nosūtīts uz pārrunām ar skolas atbalsta grupu, kurā ietilpst skolas psihologs un skolotāji, bet, ja sešas reizes, tad uz skolu tiek saukti vecāki.
Atzīšos, ieviešot jauno kārtību, skolēnos bija liela pretestība. Daudzi izteicās, ka skolotāji ne vienmēr spēj objektīvi novērtēt, kad ir nepieciešams šis ieraksts. Kāds skolasbiedrs pauda neviltotu neizpratni: «Es taču stundā neko tādu nedarīju, tikai gulēju - kāpēc ierakstīja mani?» Hm... Vai tad gulēšana stundā saistāma ar aktīvu sekošanu līdzi mācību procesam? Dažreiz gan nākas aizdomāties, vai tieši šis ir īstais veids, kā cīnīties ar nestrādāšanu. Tomēr jāatzīst, ka sistēma strādā.
Tiklīdz skolotājs sāk draudēt ar ierakstu lapā, lielākā daļa vismaz uz laiku pārvēršas par paraugskolēniem.*Balvu Valsts ģimnāzijas skolniece