Ja loģistikas speciālistu asociē ar ekspeditoru, kas brauc līdzi šoferim un noformē preču pavadzīmes, tas ir mīts, saka A. Tauriņš. Realitātē tā ir persona, kas ir loģistikas sistēmas smadzeņu centrs. «Nav svarīgi, kurā ķēdes posmā esi. Ķēde ir tik stipra, cik stiprs ir tās vājākais posms, tāpēc loģistikas speciālistam ir ļoti liela atbildība.» Vēl viens malds ir saistīt loģistiku tikai ar transporta organizēšanu, kā arī uzskatīt, ka noliktavā darbojas tikai noliktavas pārzinis. «Sapratne par to, kas ir krājumi, to vadības principi, kā atlasīt, novietot preci, kā veikt uzskaiti, kā noliktava saistīta ar pārējiem procesiem, - līdz loģistikas speciālista profesijas standarta izstrādei tam netika pievērsta uzmanība. Realitātē noliktavas darbā transports ir tikai viens no posmiem,» A. Tauriņš skaidro. Viņš uzsver, ka šajā profesijā jāpiemīt labai iztēlei, lai varētu vizualizēt, procesu kopumu, saprast, kas notiek arī tajās vietās un situācijās, kuras neredz. Jāspēj domāt gan abstrakti, gan analītiski. Loģistikas speciālists ir kā inženieris, kurš izgudro un aprēķina lietas, tāpēc citur šīs profesijas pārstāvjus sauc par loģistikas inženieriem.
Smadzeņu centrs preču piegādes ķēdē
Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Aivars Tauriņš uzsver, ka loģistika ir viena no Latvijas eksporta precēm ar augstu pievienoto vērtību, kas var veiksmīgi darboties Eiropas tirgū, bet vēl svarīgāk, ka darbība notiek arī Latvijā un starptautiskajā preču piegāžu ķēdes modelī darbojas kā tranzītceļš. Galvenais darbības lauks ir piegādes modeļa izstrāde.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.