Iekārtu Jelgavas pašvaldības aģentūrai Pilsētsaimniecība izmēģinājumiem un demonstrācijām nodevusi akciju sabiedrība Ferrus, kas sākusi sadarbību ar pasaulē lielāko sniega kausējamo mašīnu ražotāju Trecan. Ja izmēģinājumi būs veiksmīgi, iekārtu montāža Jelgavā varētu tikt sākta rūpnīcā AMO Plant. Izmēģinātais agregāts atgādāts no Maskavas.
Kompānijas Ferrus pārstāvis un atbildīgais par šā projekta ieviešanu Jelgavas mēra Andra Rāviņa dēls Rihards Rāviņš skaidro, ka viena kubikmetra sniega izkausēšana, pēc viņu aplēsēm, varētu izmaksāt divus latus. Tas gan ir tikpat daudz, cik Jelgava patlaban maksā par sniega izvešanu uzņēmumam Kulk.
Sniega kausējamās iekārtas tehnoloģiskajā procesā piekabes tipa kausētājā ar frontālajiem iekrāvējiem iekrauj sniegu, dīzeļmotora dzinējs ar atklātu liesmu izkausē sniegu ūdenī. Tas caur speciāliem filtriem tiek izvadīts ārā, tādēļ iekārta novietota uz ielas braucamās daļas virs notekakas. Kā novēroja ZZ, agregāts rada diezgan lielu troksni, kā arī apjomīgus tvaika mutuļus.
Kausēšanai nepieciešami divi frontālie iekrāvēji ar operatoriem, kausētāja operators un palīgstrādnieks. Pēc R. Rāviņa teiktā, stundas laikā iekārta sniega kausēšanai patērē 300 litru dīzeļdegvielas. «Mašīnā ir filtri, kas sniegu filtrē, ārā nāk tīrs ūdens. Ja mēs spējam stundā izkausēt 200 kubu, tas ir 12 smago mašīnu ietilpība un degvielas patēriņš tāds pats,» skaidroja R. Rāviņš.
Viņš uzsver, ka «Jelgava noteikti nav tā pilsēta, kam šāda iekārta varētu būt izdevīga», jo ir pārāk maza tādas tehnoloģijas pielietošanai. Latvijā vienīgā pilsēta, kur sniegu kausēt, varētu būt Rīga, kam «iesākumā ar divām trim mašīnām pietiktu». Piemēram, Maskavā patlaban strādā 24 sniega kausējamās mašīnas.
Pagaidām izvairīgi par iespēju pielietot šīs mašīnas runā pašvaldība. Jelgavas mērs A. Rāviņš skaidri neatbildēja, vai gatavojas no dēla pārstāvētā uzņēmuma pirkt sniega kausētājus: «Domāsim, skatīsimies, tā ir ekonomika.»