Tā kā Latvijas gaisa satiksmes dispečers neļāva nolaisties, vairāki komercreisi bija spiesti ilgstoši riņķot debesīs gaidīšanas zonā, bet divas lidmašīnas tāpēc pat bija spiestas doties uz kaimiņvalstu lidostām. «Redzot, ka komercreisiem gaidīšanās zonā jau veidojas rinda, dispečeram vajadzēja akrobātiskās lidmašīnas novirzīt uz citu pusi vai pat likt šovu vispār pārtraukt,» uzskata Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs.
Pirmdien airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags Dienai kategoriski noliedza, ka kāda no kompānijas lidmašīnām būtu ielidojusi slēgtajā zonā, jo «tā ir viena no pirmajām lietām, ko māca pilotam, - ielidot slēgtajā zonā būtu tas pats, kas braukt neatļautajā virzienā pa vienvirziena ielu».
«Mēs noteicām akrobātisko lidojumu maksimālo zonu, taču (šova īstenotāja K.S.Avia) lidmašīnas vairākas reizes šķērsoja tās robežu. Savukārt dispečers ne reizi viņus par to neinformēja,» stāsta M.Gorodcovs. Redzot, ka zona netiek ievērota, dispečeram bija jārīkojas, jo prioritāte ir komercreisi, taču «no torņa nebija nekādas reakcijas», uzskata CAA vadītājs. Arī K.S.Avia komercdirektors Dmitrijs Osits apgalvo, ka putnu un balonu dēļ pieņemts lēmums mainīt maršrutu, bet no dispečera nekādi norādījumi par to neesot saņemti.
Lidojumus kontrolējošās Latvijas gaisa satiksmes valdes priekšsēdētājs Artūrs Kokars Dienai sacīja, ka līdz nedēļas beigām «arī šo faktoru» pārbaudīs uzņēmuma iekšējā dienesta izmeklēšana. Viņa subjektīvais viedoklis gan esot, ka dispečers rīkojies atbilstoši situācijai, kādā no drošības viedokļa esot nostādīts.
Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Nils Freivalds vēl joprojām nebija pilnīgi iepazinies ar dienesta pārbaudes atzinumu un tikai skaidroja, ka konstatētas «sistēmiskas problēmas», kas saistītas ar lidojumu atļauju izsniegšanu un lidojumu norisi. Tās tagad tikšot risinātas. Uz jautājumu, vai turpmāk izklaides lidojumi virs Jūrmalas varētu tikt aizliegti, N.Freivalds aicināja ar šādu secinājumu nesteigties. «Gaisa telpa ir trīsdimensiju. Ja visu kārtīgi sakombinē, saplāno, šādi šovi varētu notikt arī turpmāk,» teic SM valsts sekretārs.
Reisu novirzīšana uz Tallinu un Viļņu airBaltic radījusi būtiskus papildu izdevumus, «ko mēs mēģināsim atgūt, kad tiks noskaidroti atbildīgie», sacīja J.Vanags.