Diena jau rakstīja, ka RS, pamatojot ar finanšu iztrūkumu, ierosināja no nākamā gada 1.janvāra paaugstināt sabiedriskā transporta biļešu cenu. Maksa par vienu braucienu būtu 60 santīmu, bet, pērkot biļeti pie vadītāja, 80 santīmu. Jautājumu par tarifu paaugstināšanu otrdien gatavojās skatīt Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija, taču pēc mēra lūguma to atlika. «Esmu uzdevis RS vadībai vēlreiz pārskatīt visas budžeta pozīcijas un meklēt iekšējos resursus, lai, neskatoties uz [Ministru prezidenta Valda] Dombrovska valdības rīcību, rastu iespēju nepaaugstināt maksu par biļetēm uz 60 santīmiem,» skaidro N.Ušakovs. Politologs Ivars Ījabs uzskata - lai gan N.Ušakova apņēmība nepaaugstināt RS tarifu daļēji var būt skaidrojama ar politiskiem motīviem un vēlmi izdabāt vēlētājiem, ir skaidrs, ka RS vēl nav izsmēlusi iespējas trūkstošo naudu atrast, optimizējot savu darbību. «Pastāv arī politiskā motivācija, taču šis solis ir jēdzīgs, jo laiks tarifa celšanai ir nepiemērots,» komentē politologs. Viņš arī pieļauj, ka krasa valsts budžeta dotācijas samazināšana RS, kā dēļ tika rosināts palielināt cenu, var būt izskaidrojama ar to, ka Saskaņas centrs Saeimā atrodas opozīcijā: «Tas varētu būt mēģinājums piespiest Ušakovu pieņemt nepopulāru lēmumu un pacelt tarifu.»
Ja arī transporta biļešu cenu Rīgā palielinātu, tā nākamgad nebūtu augstākā Baltijas valstu galaspilsētās. Visdārgāk nākas maksāt Tallinas iedzīvotājiem - ar 1.janvāri vienreizēja biļete sadārdzināsies no pašreizējiem 58 uz 70 santīmiem, bet pie šofera tarifs būs 1,1 lats. Viļņā biļete maksā nedaudz virs 40 santīmiem, pie šofera - ap 45 santīmiem.
Ekonomists U.Osis kā galveno iespēju necelt biļešu cenu iesaka pārskatīt RS dārgāko nākotnes projektu - zemās grīdas tramvaja un Park & Ride - nepieciešamību: «Jādomā, vai mēs šos plānus atliekam uz dažiem gadiem vai tomēr īstenojam, bet paceļam tarifu.»