Tuvojas eksāmenu un špikošanas laiks. Tāpēc Dienas žurnālistiskais pētījums pievērsās špikošanai. Atjautīgām špikeru izgatavošanas tehnikām vēsturē un mūsdienās - sākot ar kaligrāfisku nagu apzīmēšanu un beidzot ar MP3 atskaņotāju un bezvadu austiņu izmantošanu špikošanas mākslā. Diena neaicina špikot. Aicinām labāk to milzu enerģiju, cītību un izdomu, ko dažs izlieto špikeru izgatavošanā, ieguldīt, produktīvi mācoties. Tas garantēs gan drošāku rezultātu eksāmenā, gan lielāku ieguvumu pašam sev.
Daudzi pasniedzēji pat uzskata, ka arī špikeru izgatavošanas process ir mācību process, kas skolēniem liek vēlreiz izlasīt uzdoto, atlasīt un sagrupēt informāciju svarīgākajā un mazāk svarīgajā. Viņi norāda uz lielāku problēmu nekā špikošana, un tā ir tipiska mūsdienu parādība, kas īpaši izplatās pēdējā laikā.
Tas ir plaģiātisms kursa darbu, bakalaura darbu un diplomdarbu izstrādē. Plaģiātisms ir zagšana. Sveša darba uzdošana par savu, kas ir arī nelikumīga rīcība. Plaģiātisma nosodāmākais veids ir kursa darbu un diplomdarbu pirkšana par naudu. Tā ir jāapkaro ar vislielāko bardzību. Šādas darbības ir līdzvērtīgas diplomu pirkšanai vai izkrāpšanai. Un tā nav tikai pasniedzēja, bet visas sabiedrības mānīšana. «Speciālisti», kuri šādā veidā beiguši mācību procesu, gan beigās apmāna paši sevi. Reālajā dzīvē tiek pieprasītas īstas zināšanas un iemaņas, nevis nopirkti vai izmānīti diplomi.