Godinot Kalifornijas gleznaino pludmaļu pilsētu Malibu, Chevrolet tās vārdā nodēvēja vienu no populārākajiem D segmenta jeb vidējās klases auto. 48 gadu laikā Malibu kļuvis par neatņemamu amerikāniskā dzīvesveida sastāvdaļu, liekot citos kontinentos mītošajiem Homo sapiens saprast, kādam, pēc amerikāņu domām, jābūt īstam masveida auto - plūstošas, spēcīgas virsbūves līnijas, komfortabls, plašs salons un lieliska virsbūves aerodinamika.
Ne velti ne tikai aizmugures bloklampas, bet arī dizains kopumā tik ļoti atgādina citu amerikāņu auto modes ikonu Chevrolet Camaro - auto, kas izstaro pārliecību un iedvesmu.
Debitē globālajā tīmeklī
Modernā Malibu ražošana notiek gan Amerikā, gan GM Korea (agrāk Daewo). Latvijai un Eiropai kopumā tiek piegādāti GM Korea ražotie auto. Malibu jaunākajā paaudzē ir globāls modelis, kas tiek pārdots vairāk nekā 100 valstīs visā pasaulē. Apliecinot modeļa globālo nozīmi, tā debija 2011. gada 18. aprīlī notika tipiski mūsdienīgi - vienlaikus gan Šanhajas Starptautiskajā auto izstādē, gan Facebook. Pusotru nedēļu vēlāk jaunākais Malibu debitēja arī Ņujorkas auto izstādē.
Ideāls menedžeru auto
Arī latvietis modernais vairāk nekā 20 gadu laikā iemācījies atšķirt graudus no pelavām un lētus mārketinga trikus no draugu ieteikumiem, bet, pat pazīstot vienmēr klātesošo amerikāņu patriotismu, jāatzīst, ka šim Chevrolet ir daudz trumpju.
Jāuzsver, piemēram, tas, ka modernais Malibu komplektējas ar ekoloģiski draudzīgiem četru cilindru motoriem un sešu pakāpju automātiskajām transmisijām. Interesanti, ka, nospiežot īpašu pogu, var pacelt ekrānu, lai aiz tā no svešām acīm noslēptu vērtīgākās personīgās mantas, telefonus un naudas makus.
Var baudīt klusumu
Taisnību sakot, Malibu Eiropas versija aprīkota tikai ar vienu 2,4 litru Ecotec 167 ZS; 225 Nm benzīna motoru (piedāvājumā arī 2,0 turbo dīzelis), kuram ir čuguna bloks un alumīnija cilindru «galva». Platie, komfortablie sēdekļi un daudzie uzglabāšanas nodalījumi ir pamanāmi uzreiz, tāpat kā labsajūta, kas rodas, iekāpjot šajā automobilī.
Zinot šī spēkrata izcelsmi... nu ļoti gribējās dzirdēt nez kādu nepamatotu motora skaļumu augstos apgriezienos, oļu rīboņu riteņu arku iekšpusē, traucoties pa grantētu ceļu, vai amortizatoru nespēju, kad tie caursitas katrā bedrē vai Krišjāņa Barona ielas bruģakmeņu kantē. Nekā tāda! Malibu salonā valda klusums. To palīdz nodrošināt salona konstrukcijā izmantotie skaņu slāpējošie materiāli, neatkarīgā balstiekārta un izolētā dzinēja telpa.
Tiesa, jāatzīst, ka galvenajam un durvju paneļiem izvēlētie materiāli joprojām ir tipiski amerikāniski pacieti. Tos nevajag spaidīt, cerot, ka pirkstu spilventiņi tajos iespiedīsies kā dūnu pēlī. Tie ir cieti kā krams, taču nav un, domāju, arī pēc 20 un 50 tūkstošiem nobrauktu kilometru nekļūs čīkstoši, pīkstoši vai kā citādi muzikāli katrā asfalta šuvē vai bedres ielāpā. Priecējiet acis un ausis, ne tausti!
Un durvis atveras
Patīkami, ka viduskonsolē atrodamo taustiņu izvietojums ir loģisks un ērti vadāms. Lieliski nolasāms ir arī Chevrolet Camaro atgādinošs mērinstrumentu bloks tiešā autovadītāja skata leņķī. AT vadība prasa izstrādāt ieradumu, jo pēc pārslēga ieslēgšanas M pozīcijā + un - taustiņi jāmeklē tieši uz ātrumu pārslēga, ne pie stūres vai ātrumkārbas kulisē.
Bet iedomājieties, ka jums nekad nebūs jāmeklē Malibu atslēgas somā vai čemodānā. Ja vien atslēga ir pie jums, automobiļa durvis atslēgsies automātiski. Pēc iekāpšanas jums tikai jānospiež iedarbināšanas poga, un varat doties ceļā! Tas ir LTZ līmeņa standarta aprīkojums.
Arī platie sēdekļi un regulējamā multistūre ir pašsaprotams komforta aprīkojums, kas ļauj uzveikt vairākus simtus kilometru bez bažām par muguras vai spranda sāpēm. Praktiskie ļaudis novērtēs, ka aizmugurējā sēdekļa atzveltne ir pilnībā nolaižama, ļaujot pārvadāt slēpes vai citus garus priekšmetus.
Brīdī, kad auto izmanto vairāki vadītāji, pa īstam novērtēt var gan sēdekļu regulējuma atmiņu, gan priekšējo sēdekļu galvas balsta augstuma regulēšanu, nospiežot spiedpogu jeb taustiņu.
Tās gan ir patīkams nianses, kas ātrumu neiespaido, taču Malibu pārvērš par ērtu un patīkamu darba auto, ja vien neesat Andra Biedriņa vai Arvīda Saboņa augumā. Un, ja pat tā, daudzas auto priekšrocības, arī samērīgā cena, ļaus sīku diskomfortu mazliet pieciest.