Šo mākslinieku deja no klasiskā baleta atšķiras itin visā. Dvaita Rodena horeogrāfijās un visu izpildītāju sniegumā galvenais ir līniju tīrība, ķermeņa skaistums un dejotāju virtuozitāte. Un, protams, erotiska, seksuāla enerģija, kas no šiem ķermeņiem un to plastikas izstaro tiešu un neatvairāmu vilkmi. Patlaban bieži mākslā cilātās politiskās problēmas un filozofiskie jautājumi te nav aktuāli. Te godā celta pati kustība un deja, tās valodas patstāvība, kuras uzdevums ir izcelt un apliecināt ķermeņa skulpturālo daiļumu un neparastu kustību enerģētiskās ietekmes spēku.
Taču tas nekādā gadījumā nav pašmērķis, tas ir humāns virsuzdevums. Par to pārliecināsimies izrādes sākumā: trīs viencēlienu programmu sāks Rodena balets Žēlsirdība/Mercy, kas, spiričuelu un gospeļu mūzikai skanot, aicina visu cilvēci uz piedošanu un žēlsirdību līdzšinējās agresijas vietā. Dejas augstspriegumu sola ar J. S. Baha mūziku veidotais numurs Hissy Fits/Dusmu lēkmes, kurā 11 dejotāji paudīs impulsīvas, ārpus kontroles esošas emocijas cilvēku attiecībās. Trešajā cēlienā - balets Pacelšanās/Rise - brodvejiski dzīvespriecīgs ceļojums dzīvē un dzīvībā visā tās daudzveidībā un ekstāzē (šajā baletā skan grupas U2 mūzika).
Rīgā ierodas 17 izcili trenēti dejotāji, ieskaitot viņu līderi Desmondu Ričardsonu, kurš ir šīs trupas dārgums. Viņš vienlīdz viegli dejo gan klasisko baletu, gan mūsdienu repertuāru. 80. gados Desmonds saņēmis Elvina Eilija Amerikas Deju centra un Starptautiskās deju akadēmijas (Ķelne) stipendijas, jau 1986. gadā mākslinieks tika godināts ar ASV prezidenta apbalvojumu par sasniegumiem dejas mākslā. 1997. gadā viņš kļuva par Elvina Eilija Amerikas dejas teātra vadošo dejotāju. Nostrādājis tajā septiņus gadus, viņš pārcēlās uz Vāciju, kur dejoja Frankfurtes baletā. Ričardsons ir uzstājies Zviedrijas, Vašingtonas, Milānas teātra La Scala un Sanfrancisko baleta uzvedumos, strādājis slavenajā Amerikas Baleta teātra trupā. Izrādē Mīlas pavērsieni viņa partnere ir balerīna Diāna Višņeva (šī izrāde novērtēta ar trim Krievijas teātru skates Zelta maska prēmijām). Mākslinieka daudzpusība ļāvusi viņam sadarboties arī ar popmūzikas zvaigznēm Maiklu Džeksonu un Madonnu. (Jāpiebilst, ka horeogrāfs Dvaits Rodens, kas trupai Complexions veidojis vairāk nekā 60 baletu, ir arī horeogrāfiju autors Lenija Kravica, Prinsa un citu mūziķu šoviem un klipiem.)
«Skulptūra kustībā,» Complexions baletu raksturojis laikraksts The New York Times. «Complexions ir kas vairāk par deju - tā ir valoda pati par sevi», piebalso Daily Progress. Viņu snieguma spožums un spēks tikko Maskavā notikušajās viesizrādēs salīdzināts ar vulkāna izvirdumu un verdošu lavu.