Malaysia Airlines Boeing 777 lidmašīna, kas bija ceļā no Amsterdamas uz Kualalumpuru, nogāzās Austrumukrainas separātistu kontrolētajā teritorijā 17. jūlijā. Bojā gāja visi 298 pasažieri un apkalpes locekļi. Lielākā daļa no viņiem bija Nīderlandes pilsoņi.
Tāpēc Nīderlande uzņēmās traģēdijas izmeklēšanu. Nīderlandes aviodrošības eksperti starpziņojuma uzrakstīšanai bija analizējuši lidmašīnas melnās kastes datus, gaisa kontroles ziņojumus, satelītattēlus un fotogrāfijas no traģēdijas vietas.
Melnajā kastē fiksētās apkalpes locekļu sarunas nav atklājušas nekādas novirzes no normālas lidojuma gaitas, kas varētu izraisīt lidmašīnas krišanu. Arī komunikācijā starp apkalpi un gaisa kontroles dienestiem nav saņemti nekādi signāli par ārkārtas situācijām.
Ziņojumā nav nepārprotami norādīts, ka lidmašīna notriekta ar raķeti, taču, kā atzīmē BBC transporta korespondents Ričards Vestkots, ekspertu atzinums, ka nav vainojamas tehniskas problēmas, faktiski nozīmē, ka izmantota raķete, kuras galviņas uzsprāgšana sacaurumoja lidmašīnu ar daudziem šrapneļiem.
Paralēli aviācijas drošības ekspertiem kriminālo izmeklēšanu ir sākuši prokurori Hāgā, kuriem būs jāmēģina noskaidrot, kura no konfliktā iesaistītajām pusēm izšāva raķeti.
Ukrainas valdība apgalvo, ka to izdarījuši promaskaviskie separātisti ar Krievijas piegādāto pretgaisa aizsardzības sistēmu BUK. Krievija noliedz, ka šādas sistēmas piegādājusi separātistiem, lai gan viens no viņu līderiem jūlijā atzina, ka lidmašīnas notriekšanas dienā šāda sistēma viņiem bijusi pieejama.