Tunelis, kas savieno lielveikala ieeju un jau esošo tuneļu sistēmu zem 13.janvāra ielas, izrādās, jau mēnesi kā pabeigts, apstiprina lielveikala Stockmann pārstāve Sabīne Puķe, taču gājēji tā priekšrocības vēl nevar izjust, jo pašvaldība nav pabeigusi tuneļa pārņemšanu savā īpašumā. Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa noraida, ka dokumentācijas sakārtošana vilcinās. Tā noritot atbilstoši noteiktajai procedūrai, un tuneļa svinīgā atklāšana ar lenšu griešanu un amatpersonu uzrunām varētu notikt nākamnedēļ.
Viscaur flīzēm noklātais un pamatā pelēkos toņos ieturētais tunelis ir aptuveni 70 metru garš un septiņus metrus plats. Atšķirībā no iepriekšējiem jaunā tuneļa teritorijā nekāda komerciāla darbība nenotiks. Pirmo reizi Rīgā šāds tunelis aprīkots ar liftiem cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Lifti izvietoti pie ieejām tunelī Stockmann un dzelzceļa stacijas pusē, taču otrpus 13.janvāra ielai tāds nav uzstādīts. Lielveikals skaidro, ka tas neesot bijis viņu uzdevums, jo tuneli viņiem uzdots būvēt tikai zem Gogoļa ielas.
Diena jau rakstīja, ka pēc noteikto saistību ignorēšanas vairāku gadu garumā Stockmann pie solītā tuneļa izbūves ķērās pagājušā gada septembrī - tikai dažus mēnešus pirms darbi bija jāpabeidz. Pašvaldība nāca kompānijai pretī un piekrita tās lūgumam pagarināt pienākuma izpildes termiņu par gadu. Tādējādi Stockmann nenācās maksāt 336,2 tūkstošu latu lielu līgumsodu par darbu neizpildīšanu, kā arī 240,8 latus par katru nokavēto dienu.
Veicot būvniecību trijās kārtās, nepilna gada laikā tunelis ir uzcelts. Lielveikala īpašniekiem projekts kopumā izmaksāja 2 miljonus latu. Uzņēmumu reģistru apkalpojošās kompānijas Lursoft informācija liecina, ka Stockmann pieder divām Somijas kompānijām - Rautakirja Oyj un Stockmann Oyj Abp.
Pēc tuneļa atvēršanas gājēju pāreja Gogoļa ielā tiks slēgta, jo tā vairs nebūs nepieciešama. Saskaņā ar projektu tās demontāža ir jāveic būvniekiem.