Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Straujāk birs, mazāk maksās

Kamēr valdība vēl kuļas, Balticovo savu krīzes kulteni izēduši jau pērn, kad graudu cenas bija visaugstākās, bet olu cenas - rekordzemas. Tas līdzējis Latvijas prāvākajam olu ražotājam mobilizēt spēkus un pabeigt 2006.gadā iesāktās investīcijas, šādi piesakot sevi kā vienu no pieciem spēcīgākajiem olu ražotājiem Eiropā.

«Īstā krīze mums bija 2008.gadā, tad dzīve izspēlēja smagu situāciju - izejvielu cenas bija kosmosā un olu cenas nokritās zemāk par zemi. Bija zaudējumi, un pērn ne ar ko citu nenodarbojāmies kā vien ar intensīvu restrukturizēšanos. Līdz ar to šogad konstatējām - kamēr citiem krīze, mums viss ir kārtībā,» stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Arnis Veinbergs. Balticovo patlaban turpina strādāt pie dažādām pašizmaksas mazināšanas iespējām un saka, ka cenu ziņā mēģinās «vietējos patērētājus patīkami pārsteigt». Tikmēr Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra direktore Ingūna Gulbe norāda, ka uz darbaspēka rēķina cenas varētu palaist zemāk arī pārējie no padsmit Latvijas olu ražotājiem - tas sagaidāms, ja pirktspēja turpinās kristies. Nav gan pārliecības, kas notiks ar tādiem resursiem kā elektrība, gāze un degviela, tomēr graudu bilance pasaulē ir pozitīva, saka gan A.Veinbergs, gan I.Gulbe.

Robotizēta ražotne

Oranži dzeltenais Balticovo logo, kas uzlīmēts uz jaunās ražotnes sienas, redzams tikai daļēji, pilnu skatu aizsedz alumīnijā ievīstītās caurules. «Lūk, uzskatāms piemērs,» nošķendējas A.Veinbergs, ilustrējot faktu, ka rūpnīca ar seno un vērienīgo pieredzi nepārtraukti turpina darbu pie tā, lai katrs no darbiniekiem strādātu ar attieksmi, ka viņa veikums ir daļa no kopējā rezultāta. Uzņēmumā, kas nodarbina ap diviem simtiem cilvēku, tas nav viegls uzdevums, bet šefs patiešām vēlas izskaust mehāniskas darbības «bez padomāšanas ar galvu», tādēļ solās ar logo līmētāju aprunāties. Pēdējo piecu gadu laikā Balticovo rūpnīcā esot dzimis «pilnīgi cits olu ražošanas menedžments, resursi tiek pārvaldīti daudz efektīvāk» un rezultātā augusi arī produktivitāte. Pirms gadiem pieciem ap 450 cilvēku gadā saražoja mazliet vairāk nekā 200 miljonus olu, bet tagad 200 cilvēku saražo 500 miljonu. Pārredzamā nākotnē iecerēts darbinieku skaitu optimizēt vēl līdz 170-180, rēķina boss. «Iespējams, tas neizklausās labi, bet mums ir jākonkurē Eiropas tirgū, un es neredzu citu iespēju, kā to izdarīt,» viņš saka un pamāj uz Nīderlandē ražoto robotu, kas saplacinātu kartona kasti pārvērš gatavu lietošanai un slidina pa lenti, piepildot ar olu kārbiņām. Cilvēka roku pieskārienu šeit nav, un tas arī runā par labu higiēnas prasībām.

Taps šķidro olu cehs

Kamēr jaunā ražošanas un šķirošanas kompleksa atklāšanas lente vēl tiek tikai griezta, A.Veinbergs jau runā par tālākajiem darbiem. Viņaprāt, modernizēšanās ir nebeidzams process, un viņš jau runā par iespējamu vistu skaita kāpināšanu, lai gan deviņas jaunās vistu novietnes ar 1,45 miljoniem putnu nupat tikai atklātas. Tomēr kā steidzamākais darbs sarakstā ir jaunais šķidro olu cehs. Tas tāpēc, ka aptuveni pusi no Balticovo biznesa veido industriālie produkti - dažādi olu pulveri, šķidro olu masa, vārītas un ceptas olas. Jaunajā cehā šim novirzienam būs pavisam citi apgriezieni, kas runās uzņēmumam par labu, konkurējot globālajā tirgū. A.Veinbergam ir vieglāk nosaukt valstis, uz kurām olas netiek eksportētas, nekā nosaukt visus galamērķus. «Produkcija iet uz Itāliju, Bulgāriju, Rumāniju, Vāciju, Dāniju,» viņš sauc.

Kā vienu no pamata noieta tirgiem Balticovo sauc Poliju un ir īpaši lepni par šo faktu, sakot, ka latviešiem nevajag tik daudz sūroties - redz, ka ir tomēr iespējams kaut ko ražot Latvijā un pārdot Polijā.

Pēdējo gadu 18 miljonus latu vērtās investīcijas uzņēmumam ir devušas modernāko un lielāko olu ražošanas un šķirošanas kompleksu Ziemeļeiropā, «tuvāko 1500 km attālumā nav nekā pat līdzvērtīga». Par prāvajiem konkurentiem A.Veinbergs sauc spāņus, frančus, itāļus, poļus un vāciešus. Tie konkurē abās kategorijās - gan dažādu industriālo produktu, gan šķiroto jeb veikalu plauktos nopērkamo olu nišā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

SIA Balticovo

Dibināts: 1993.gadā

Īpašnieks: BCO (95%)

Apgrozījums pērn: 19,5 miljoni latu

Tirgus daļa Latvijā: 40%

Eksports: 70% no saražotā

Darbinieku skaits: 199

Kopš 2005.gada investēti 18 miljoni latu

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?