Rīgas domes Satiksmes departamenta Pasažieru pārvadājumu pārvaldes vadītājs Vitālijs Reinbahs uzskata, ka pērn mainītie MK noteikumi, kas tagad paredz arī obligātu čeka izdrukāšanu (ar roku rakstītas kvītis vairs neder), sakārtos situāciju nozarē, jo reizēm taksometrs brauc ar vienas firmas nosaukumu, kvītī uzrāda otru, bet valsts numura zīme reģistrēta uz trešo. Taču, pārejot uz dubulto tarifu, iespējams risks, ka taksometru vadītāji centīsies braukt lēnāk, lai lielāku summu iekasētu par braucienā pavadīto laiku.
A/s Rīgas taksometru parks komercdirektore, Latvijas Taksometru nozares darba devēju organizācijas pārstāve Anita Pakalniece uzskata, ka tāds risks nepastāv: «Šoferi ir ieinteresēti ātrāk aizvest klientu un tikt pie nākamā. Mums ir sūdzības par to, ka taksometri brauc pārāk ātri un agresīvi. Tāpat cilvēki reizēm sūdzas, ka šoferi brauc pa mazajām ieliņām, bet arī tas notiek, lai apbrauktu sastrēgumus.» Viņai piekrīt Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas valdes loceklis Jānis Ozoliņš: «Nedomāju, ka kāds speciāli vilksies, Rīgā tas nav iespējams. Neesmu dzirdējis, ka kāds cerētu no brauciena ilguma iegūt kādu labumu.» Daži pārvadātāji izteikušies, ka vispār neiekasēs naudu par brauciena laiku.
Pārvadātāji ir skeptiski par iespēju pazemināt maksimālos tarifus, kas šobrīd ir Ls 0,50/km, Ls 1,50 par nolīgšanu un Ls 6,00 par stāvēšanu, bet laika tarifs ir Ls 0,10 par minūti. Tāds pats maksimālais tarifs noteikts arī Jūrmalā un Mārupē.
«Šo jautājumu nevajag aiztikt. Citur Eiropā tarifs aizsargā pakalpojuma sniedzēju, ir augstāki tarifi par darbdienu vakariem un brīvdienām, tāpat vairāk jāmaksā, ja brauc attālumu līdz trim kilometriem. Mums tarifs aizsargā klientu. Pēc jaunās tarifu aprēķināšanas kārtības čekā skaidri redz, kā veidojas summa, to var pārbaudīt. Līdz šim vairākas kompānijas Rīgā maldināja klientus, uz durvīm norādot ļoti zemu tarifu par kilometru, bet maksu aprēķinot pēc dubultā tarifa. Tagad tas nebūs iespējams,» uzskata A. Pakal-niece.
Tarifa celšanu neatbalsta arī Latvijas Apvienoto biedru arodbiedrība (LABA), jo tā iestājas par darba samaksas palielināšanu taksometru vadītājiem.