Esot lasīts arī par dažādiem brīnumrēķinātājiem, kuri prātā var sareizināt lielus skaitļus, izvilkt kvadrātsaknes, pašiem nezinot, kā viņi to dara. «Acīmredzot arī Deivids atradis kādu sev vien zināmu paņēmienu, kā atšifrēt kalendāru. Viņš to var izdarīt, bet nezina, kā,» secina profesors.
Savu studentu vidū Fizikas un matemātikas fakultātē Cibulis gan nav novērojis jauniešus ar kādām īpašām spējām. Olimpiāžu uzvarētāju nometnē Alfa, kur sabrauc vidusskolēni, gan gadījies sastapt talantīgus jauniešus. Tā kā profesoram pašam patīk āķīgi uzdevumi un matemātiskās spēles, reiz viņš izsludinājis prēmiju tam, kurš atrisinās uzdevumu, kuru pats nespējis atrisināt. Pieteicies viens puisis, kurš divas dienas būries, bet risinājumu atradis. Pārbaudot rezultātu, atklājies, ka jaunais cilvēks nav kļūdījies. Vēlāk gan viņa rezultātu uzlaboja kāds vācietis. Cibulis atklāj, ka prieks ar tādiem jauniešiem strādāt. Arī matemātikas olimpiādēs gadoties astotās klases skolēni, kuri bez grūtībām tiek galā ar vidusskolas uzdevumiem. Tikai, izvēloties studijas, viņi biežāk priekšroku dod datorzinātnēm, nevis matemātikai, kas ir perspektīvāka nozare ar lielākām iespējām.
Lai gan tieši matemātika ir tā, kas cilvēkā attīsta kritisko domāšanu, kas ļauj vieglāk uztvert un saprast, cik kļūdaini un pavirši ir cilvēku spriedumi.
Tie, kuri nezina matemātiku, pat neapzinās savu spriešanas kvalitāti, norāda Cibulis. Skolā ieliktajiem pamatiem ir liela nozīme turpmākajā dzīvē, taču profesors atklāj, ka zināšanu līmenis strauji slīd uz leju. No mācību programmām pierādījumi, kas ir matemātikas sirds, izskausti kā šķira, bet, ja skolā neiemāca pierādīt, tad aug paaudze, kurai nav kritiskās domāšanas, un ar šādiem cilvēkiem ir viegli manipulēt.
Pa pusei jokojot, pa pusei nopietni profesors arī atklāj kādu atziņu - to, lai cilvēks dzīvē būtu kaut cik veiksmīgs, nosaka trīs lietas: kādiem vecākiem viņš piedzimst, pie kā mācās un ar ko apprecas. Ar to viņš norāda, cik būtiski vecākiem un skolotājiem esot pievērst uzmanību šādiem īpašiem bērniem un dot iespēju attīstīt viņu spējas.