Tie, kas iemāca mācīties
Pievienot komentāru
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Bez nosaukuma
> Daugavpils Universitāte: Iesaistījusies
UNESCO projektā un studijas balsta un orientē uz
ilgtspējīgas attīstības principiem. Nopietns uzsvars uz pētniecību,
starpt.sadarbību, studentus rosina meklēt savus ilgtspējīgus
ped.risinājumus un piedalīties projekta aktivitātēs. Plaša
metodikas apguve, laba mat.tehniskā bāze, kvalitatīvas prakses.
Aktīvi, kompetenti, elastīgi pasniedzēji.
Studenti: Kvalitatīvas studijas ar praktisku
ievirzi un pietiekamu praksi. Studenti nav pārslogoti. Ja pats esi
aktīvs, ir iespēja pabūt ārzemēs - apmaiņas studijās vai
ilgtspējības projekta ietvaros. Draudzīgi, kompetenti pasniedzēji,
arī ar skolas pieredzi, ārvalstu vieslektori.
>
J.Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija: Sagatavo mūziķus ar
tiesībām pasniegt mūziku savā specialitātē un mūzikas pedagogus,
kas pastiprināti apguvuši arī koru vadību. Plašas prakses, cieša
sadarbība ar skolām. Labi pasniedzēji mūziķi, mācību grāmatu
autori, bet štatā trūkst ped.doktoru. Plaša bibliotēka, prasās
vairāk jaunu instrumentu. Jāizvērš starpaugstskolu sadarbība,
gribētos vienotas ped.stud.programmas. Studenti:
Labs uzsvars uz praktisko un mūzikas mācīšanas metodikām, bet
vispārīgajos priekšmetos - vairāk «ķeksīša» pieeja. Atsaucīgi
pasniedzēji, kas palīdz atrast prakses vietas.
>
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija: Gatavo sporta
skolotājus un trenerus, pilnībā aptverot visu šo profesiju
standartu saturu un didaktiku. Mācībspēki - kvalificēti
speciālisti, arī ar skolas pieredzi, daudz zinātņu doktoru. Stabila
prakšu sistēma 26 bāzes skolās, bet jāpastiprina sadarbība ar darba
devējiem. Studenti: Studijas sagatavo reālam
darbam skolā, prakses - ļoti praktiskas. Labs kontakts ar
pasniedzējiem, īpaši jaunajiem un progresīvajiem, lai gan ir arī
«iekonservējušies» mācībspēki. Mīnuss - katedras savstarpēji īpaši
nesadarbojas, un tas studentam apgrūtina visu prasību
izpildi.
> Liepājas Universitāte:
Kvalitatīvas izgl.tradīcijas un pēctecība, akcents uz teorijas un
prakses vienotību un darbu mūsdienu apstākļos. Spēcīgi pasniedzēji
un visu priekšmetu metodiku kursi, cieša sadarbība un atgriezeniskā
saite ar skolām. Attīstīta pētniecības bāze, plaša bibliotēka.
Studenti: Laba izgl.kvalitāte, spēcīga metodika -
to atzīst arī prakšu vadītāji un skolēni. Prakses gan gribētos
ilgākas. Mazs mērogs, tāpēc personīgāks kontakts ar pasniedzējiem.
Mācībspēki - dažādi, bet lielākoties mūsdienīgi un zinoši, dod labu
ieskatu praktiskajā.
> LLU: Sagatavo
skolotājus ar mājturības/mājsaimniecības + informātikas vai
vizuālās mākslas pedagoga kvalifikācijām (akcentējot abu profilu
kombināciju mājas vidē), kā arī prof.izgl.skolotājus. Studijas
vērstas uz darbu un pētniecību laukos. Kompetenti mācībspēki,
koleģiālas studentu un pasniedzēju attiecības. Praktisko priekšmetu
skolotāju izglītībai ļoti atbilstoša mat.bāze, plaša bibliotēka,
laba sadarbība ar skolām. Studenti: Noslīpētas
programmas, daudz un kvalitatīvas prakses, jau no 1.kursa reāla
saskarsme ar skolas vidi, LLU uzklausa arī studentu ieteikumus.
Atsaucīgi, saprotoši pasniedzēji. Laika trūkuma dēļ trūkst dziļuma
dažos studiju kursos.
> LU: Gan akad.,
gan prof.studijas. Izgl.zinātnes jomā - spēcīgākie Latvijā,
visvairāk profesoru - vadošo speciālistu. Skolotāju programmās -
ļoti plašs specialitāšu spektrs. Ilgas ped.prakses, daudz
pasniedzēju praktiķu. Pēdējos gados ievērojami pilnveidota
mat.tehniskā bāze, plaša bibliotēka. Jāattīsta ciešākas saites ar
skolām - prakses vietu devējām, arī bāzes skolu sistēma.
Studenti: Prof.studijās - daudz un pamatīgas
prakses, akad.studijās - prasītos vairāk. Ļoti kompetenti,
salīdzinoši jauni pasniedzēji ar skolas pieredzi, dod ieskatu
visaktuālākajā informācijā. Labs lekciju plānojums, kas veidots,
domājot par studentiem. Gribētos labāku aprīkojumu auditorijās.
> Rēzeknes Augstskola: Akad.un
prof.studijas līdz pat doktora līmenim. Plaši, daudzveidīgi
attīstīts speciālās pedagoģijas virziens (t.sk. sudropedagoģija).
Daudz jaunu pasniedzēju, arī ar skolas pieredzi, regulāri ārzemju
vieslektori. Prakses līgumi ar skolām un specskolām, puse studiju -
praktiskās nodarbības. Renovē telpas, paplašina bibliotēku, plāno,
iespējams, apvienot vairākas progr.vienā.
Studenti: Kvalitatīvs studiju process, bet trūkst
jaunākās literatūras resursu bibliotēkā. Pretimnākoši
pasniedzēji,lai gan akadēmiķiem grūti saprast reālo skolas vidi.
Gribētos ilgākas, konkrētākas prakses.
>
RPIVA: Prof.studijas ļoti daudzās specializācijās (arī
dejas pedagoģijā), lielu daļu programmu var turpināt līdz pat
doktorantūrai. Uzsvars uz zināšanu pielietojamību, labā līmenī
prakses un sadarbība ar skolām. Kvalitatīvi pasniedzēji, pārsvarā
praktiķi, doktorantūrā aug jauni mācībspēki. Bibliotēkā rit
reorganizācija, ir pieci pētn.institūti, lai gan zinātne nozares
situācijas dēļ varētu ciest. Studenti: Ļoti daudz
praktisko nodarbību jau no 1.kursa. Pretimnākoši pasniedzēji, māca
ļoti praktiski, viegli uztverami, ar reāliem piemēriem un uzsvaru
uz metodiku, aktīvi izmanto mūsdienu mācību palīglīdzekļus. Plašas
prakses, attīstīta bibliotēka.
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!
0 komentāri