Saistībā ar izskanējušo informāciju par raidījuma Jauna nedēļa slēgšanu tā veidotājs Egīls Zariņš pasaka, ka tā ir cenzūra, ko veicat jūs personiski.
Es uz šāda veida sazvērestības teorijām negrasos sniegt nekādas atbildes. Vēlreiz tikai varu teikt, ka padome par viena vai otra raidījuma iekļaušanu vai neiekļaušanu sabiedriskajā pasūtījumā nelemj. Mēs tikai pārbaudām, vai publisko līdzekļu izlietojumam ir pielietota sistēma. Vai ir raidorganizāciju ekspertu atzinums. Vai ir izvērtēti reitingi - jebkāda veida rezultatīvi rādītāji pēc pašas raidorganizācijas ieskatiem, kuri sniedz pietiekamu pamatojumu. To, kā raidījums nonāk ēterā, lemj pati raidorganizācija. To nelemj padome. To nelemj Grūbe.
Vai pēc publiski izskanējušās informācijas esat painteresējies, kas notiek ar raidījumu Jauna nedēļa?
Pēc jūsu zvana es painteresējos. Un man pirmā kanāla programmu direktore apstiprināja, ka šis raidījums ir ticis izvērtēts pēc jaunā nolikuma principiem. Ir pasūtīts ekspertu atzinums un analizēti reitingi.
Raidījuma vadītājs apgalvo, ka informāciju par raidījuma slēgšanu viņš ir uzzinājis nevis no televīzijas vadības, bet no publikācijām internetā. Vai no sabiedriskā medija ētikas viedokļa tā ir normāla komunikācija?
Pieļauju, ka tās ir kādas komunikācijas problēmas. Esmu vairākkārt teicis, ka Latvijas televīzijā ir būtiskas menedžmenta problēmas. Gan attiecībā uz saturu, gan uz tehnoloģiju stratēģiju plānošanu. Un tas ir viens no iemesliem, kāpēc NEPLP nolēma paplašināt Latvijas televīzijas valdi, sadalot atbildību starp operatīvo darbību, programmu plānošanu un finanšu un tehnoloģiju daļu.
Vai nepastāv bažas, ja nevis redakcija, bet politiski iecelta padome sāks vērtēt raidījumu kvalitāti?
Padomes uzdevums ir izvērtēt sabiedrisko pasūtījumu kopumā - tēmu sadalījumu, žanru daudzveidības ievērošanu, pret projekta kvalitāti. Pašu sabiedrisko pasūtījumu veido raidorganizācijas. Līdz šim tā apstiprināšana bija formāla - vai tēmu sadalījums ir aptverts pēc stundu skaita. Tas bija absolūts formālisms, kur viens tēlo, ka pasūta, otrs tēlo, ka izpilda. Tāpēc, lai šo formālismu likvidētu, padome oktobrī pieņēma nolikumu par sabiedriskā pasūtījuma veidošanas principiem, kur raidorganizācijai, iztrādājot sabiedrisko pasūtījumu, pašai ir jāsniedz pamatojums padomei par to, kādus reāli sasniedzamus rezultātus no sabiedriskā labuma viedokļa šī programma sabiedrībai dos.
Un tad jūs ejat cauri raidījumiem?
Mēs neejam cauri raidījumiem tādā konkrētā izpratnē. Mums ir jāredz, ka raidorganizācija, veidojot nākamā gada pasūtījumu, ir ievērojusi parametrus. Pati raidorganizācija sniedz pamatojumus, kāpēc viņi iesniedz vienu vai otru raidījumu. Kritēriji ir viņu pašu noteikti. Vai tas ir žurnālistiskās vai audiovizuālās kvalitātes pamatojums, pierādījums par rezonansi sabiedrībā, mediju ekspertu, kritiķu atzinumi.