Dainis Dukurs
Kādas ir sajūtas pēc pasaules čempionāta?
Divējādas. Man tomēr ir divi dēli. No vienas puses, prieks par Martinu, kurš sapurinājās atbildīgākajā brīdī un pārliecinoši apliecināja savu pārākumu pār konkurentiem. No otras puses, man ir žēl Tomasa, kuram pasaules čempionātā bija labi braucieni, daži pat labāki nekā Martinam, tomēr vieta ir ārpus pjedestāla.
Tehnika brāļiem ir puslīdz vienāda?
Identiska - gan kamanas, gan arī slidas. Patiešām esmu neizpratnē, kāpēc trases lejasdaļā Tomasam neslīdēja. Pēc pirmās sacensību dienas 10 reižu videoierakstā noskatījos Tomasa otro braucienu un tā arī nepamanīju, kur viņš būtu kļūdījies. Martins pat atzina, ka Tomasam otrs brauciens ir bijis labāks.
Ko darīt?
Esmu jau izlēmis. Kad atbraukšu mājās, jau nākamajā dienā ķeršos klāt pie jauna skeletona būvniecības Tomasam. Nedrīkst nokārt galvu, ir jāiet uz priekšu. Rūpīgi vēlreiz analizēsim visus braucienus un mēģināsim tikt skaidrībā.
Pēc pirmās sacensību dienas FIBT tehniskā komisija uz pārbaudi paņēma Tomasa skeletonu. Iebildumi netika izteikti?
Man nepatika, ka viņi ilgstoši pētīja Tomasa slidu. Diezgan asā formā viņiem aizrādīju, lai tādā gadījumā man pasaka, kas ir par iemeslu tik rūpīgai mūsu slidu izpētei. Man tika atbildēts, ka individuāli zem četrām acīm es saņemšu atbildi. Par kamanām nebija nekādu iebildumu.
Vai otrajā sacensību dienā tomēr nevajadzēja riskēt, nomainot Tomasam slidu?
Es viņam piedāvāju to darīt, jo principā jau nebija ko zaudēt. Bija acīmredzams, ka, turpinoties šādai tendencei trases lejasdaļā, nebūs reāli ielauzties labāko trijniekā. Tomasam tomēr izlēma neriskēt.
Tagad vari būt atklāts - pirms sacensībām Martins nebija pārlieku piesardzīgs. Viņš uzsvēra, ka Rommelam ļoti labi slīd, bet pašam nekādi neizdodas veikt vismaz vienu labu braucienu.
Pirms sacensībām mēs nekad nemētājamies ar solījumiem, ka nu tikai visus samalsim miltos. Nav arī mums raksturīgi treniņbraucienos izrādīt savu pārākumu. Lai vācieši tā rīkojas! Mūsu galvenais uzdevums ir parādīt labus rezultātus sacensībās. Šoreiz pirms mačiem situācija nebija pateicīga, turklāt Rommela 0,8 sekunžu pārsvars vienā no treniņbraucieniem tiešām bija biedējošs. Vēlreiz gan pārliecinājāmies, ka tāda ir vāciešu taktika - visus iebiedēt treniņbraucienos.
Martinam treniņbraucienā sasistā kāja, par laimi, īpaši netraucēja starta ieskrējienā...
Labi, ka starp treniņbraucieniem un sacensībām bija viena brīva diena. Tas mums šoreiz nāca par labu. Paldies arī fizioterapeitam Edvīnam Lešenkovam, kurš darīja visu iespējamo, lai mazinātu uz augšstilba izveidojušos hematomu. Bet Martins patiešām ir zvērs. Visi četri braucieni tika veikti gandrīz vai nevainojami, un arī tehnika labi slīdēja.