Pirmatskaņojums iekļauts kopā ar diriģentu Sigvardu Kļavu un Latvijas Radio kori veidotajā laikmetīgās mūzikas programmā Atspulgi, kuru abi iztēlojušies kā klavieru raidītus impulsus, kas apaug ar kora balsīm. Tāds būs arī mūziķu izvietojums, jo klavieres atradīsies pašā vidū.
«Galvenās mūzikas idejas dzima, staigājot pa mežu tumšā janvāra naktī. Tumsā katrs troksnītis šķiet pavisam citāds nekā gaismā. Šī bija caur zvaigžņotām debesīm izgaismota tumsa, kurā sniegs tumši mirdz,» stāsta pianists. Vestards atzīstas, ka komponē tikai tāpēc, ka ļoti vēlas fiksēt un iemūžināt šādus piedzīvotos brīžus. «Es neesmu ne izcils fotogrāfs, ne kinooperators, ne rakstnieks. Mūziku pārvaldu vislabāk, tāpēc cenšos šos brīžus iekodēt tur.»
Nav nejaušība, ka klavierkoncerta nosaukums Man labvēlīgā tumsā patapināts no Imanta Ziedoņa dzejoļu krājuma: dzejnieka daiļrade pianistu saistījusi vienmēr, pirms dažiem gadiem viņi tikās kopīgā mūzikas un dzejas lasījumu programmā. Vestards Šimkus spēlēja Imanta Ziedoņa bērēs Doma baznīcā... «Man ļoti tuva ir arī epifānija - par to, ka visvieglāk ir ceļu atrast tumsā, kur jāņtārpiņam ir sajūta, ka viņu redz,» pianists piebilst.
Mēdz būt tā, ka idejas virmo gaisā. «Pēdējos gados man bija klusa ideja par programmu kopā ar kori. Tā kaut kur galvā visu laiku mita kopā ar domu komponēt skaņdarbu šādam sastāvam, taču es to nevienam skaļi neizpaudu. Tas bija kā tāls sapņu notikums,» pianists atceras. Tad vienā jaukā dienā, apmēram pirms gada, Vestardam piezvanīja Sigvards Kļava un piedāvāja tieši šādu koncertu. Sākotnēji iecerēts, ka koris ar klavierēm kopspēlē nesatiekas, taču pianists piedāvājis sacerēt koncertžanra skaņdarbu klavierēm un korim. «Vēl jo vairāk tāpēc, ka klavierkoncerti šādam sastāvam man vispār nav zināmi,» atklāj V. Šimkus, kurš klavierkoncertā kori izmanto kā balsu orķestri.
Idejai, ka koris un klavieres varētu skanēt kopā, atsaukušies arī komponisti Pēteris Vasks un Juris Karlsons. Vasks šādam sastāvam pārveidojis savu a cappella kompozīciju The Fruit of Silence, savukārt Juris Karlsons uzrakstījis sakrālu jaundarbu Le lagrime dell'anima/Dvēseles asaras.
V. Šimkus pats izveidojis Pētera Butāna kora simfonijas Lux aeterna daļas Mūžam nebeidzamā gaismas straume līst versiju korim ar klavierēm. Koncertā Atspulgi viss vakars vērtīsies lielā, nepārtrauktā piedzīvojumā, kurā iederēsies arī vācu minimālista Hansa Otes klavierdarbiņi. Vestardam patīk, ka tie jāizveido pašam no autora dotajiem elementiem. «Pēdējā laikā man arvien svarīgāk par klasiskā pianista standartrepertuāru ir veidot neparastas, radošas programmas, kurās ielikt pašam savu iztēli. Spēlēt man nozīmē domāt līdzi komponistam. Interpretējot domāju kā komponists,» viņš piebilst.