Apbrīnojama lieta tomēr ir dalīšanās ar automašīnu platformām. Neviens precīzi neprot pastāstīt, kas tā platforma īsti ir - auto grīda ar riteņiem vai varbūt tikai dzinējs, kam pieskrūvēta transmisija, izpūtējs un bremžu šļaukas? Toties vienmēr atrodas kāds, kam gribas paspīdēt ar erudīciju, paziņojot, ka Saab 9-3 taisīts no Opel Vectra, bet Bentley Continental Flying Spur - no Volkswagen Phaeton.
Īsos vārdos izklāstīt, kā funkcionē Volkswagen MQB (Modularer Querbaukasten) jeb šķērsmoduļu platforma, arī ir sarežģīti. Savukārt ir skaidrs, ka pēc MQB principa nākotnē taps visi VW grupas spēkrati, kam dzinējs motortelpā atrodas šķērsām un velkošie riteņi ir priekšējie, - tātad arī jaunais Seat Leon.
Pirmie LED kompaktklasē
Seat Leon apsteidzis savus dižciltīgākos radiniekus, un, tāpat kā Golf 7, «katalonietis» ir par vidēji 100 kg vieglāks nekā senāk, toties platāks, garāks un ar ievērojami plašāku salonu. Ekonomijas nolūkos sēdekļu konstrukcija un bagāžnieka iekārtojums ir vienkāršoti, tāpēc gludu grīdu bez pakāpiena Leon panākt joprojām nav iespējams - tāpat kā iepriekšējā modelī.
Gaumes lieta
Izaudzis no trīsreiz lētākas Audi A3 kopijas fāzes pirmajā paaudzē, Leon Nr. 2 tika pie oriģināla interjera. Tas nelīdzinās nekam, izņemot senākās mazdas, un arī tikai tāpēc, ka panelī nav nevienas mīkstas detaļas.
Leon Nr. 3 interjers materiālu izvēlē spēris milzu soli uz priekšu, taču joprojām atšķiras no radniecīgajiem auto. Šī taktika atmaksājas tikai daļēji, jo škodas interjeru pircējs uztver kā lētāku Golf kopiju, turpretim pie Seat asajiem stūriem jāpierod.
Funkcionāli kokpits ir nevainojams un dažviet pat veiksmīgāks par Golf 7. Piemēram, klimata sistēmas vadība atrodas augstāk un tādējādi ir parocīgāka. Te ir arī normāla stāvbremzes svira un sportiski «pulksteņi», kuros nulle - pēc itāļu sporta auto modes - atrodas apakšā.
Tā kā Leon salona tapšanu uzraudzījuši vācieši, grūti saprast, kā viņi nav ievērojuši tik svarīgu sīkumu kā paneļa spilgtuma regulēšana. Velti meklējis regulēšanas pogu, es beigu beigās atklāju, ka apgaismojumu var izmainīt, tikai izmantojot daudzfunkciju monitoru.
Sportiska un pareiza
Par laimi, raksturā Leon palicis tikpat vienkāršs un patiess kā senāk. Nelielas problēmas sagādā vien asi nelīdzenumi, kurus balstiekārta izjūt jo sāpīgāk, ja automašīnā sasēžas vairāk pasažieru.
Seat vājā vieta senāk bija skaņas izolācija. Pie stūres varēja lieliski dzirdēt ne tikai dzinēju, bet arī riepas un pretvēja troksni. Jaunais Leon šajā ziņā ir ievērojami diskrētāks, tāpēc subjektīvi uzreiz šķiet galvas tiesu komfortablāks nekā iepriekš. Markas sportiskā ievirze allaž sekmējusi savdabīgu komplektācijas principu. Piemēram, Seat nekad nav pazinis citas stūres kā sporta tipa un ar trim spieķiem, un pat vislētākajām Reference versijām vienmēr bijuši dziļi sēdekļi ar sānu atbalstu. Šis princips pārmantots arī jaunajā Leon.
Spāņu variants
Nav pat vērts skatīties cenu lapā, lai saprastu, ka motorizācija ir ļoti līdzīga Golf un Octavia. Izņēmums ir sporta apakšversija FR (Formula Racing), kas ir GTI analogs no Seat.
Pareizāk sakot - bija, tāpēc ka jaunajā modelī spoilerus, uzšuves, dubultu izpūtēju var dabūt ne tikai diviem jaudīgākajiem dzinējiem, bet arī 1,4 litru TSI un standarta divlitru dīzelim. GTI logo gan neviens neuzdrošinātos piekārt jebkam šaipus 200 zirgspēku atzīmes. Tāpēc entuziastiem atliek vai nu sakost zobus un pieciest «viltus» FR, vai arī sagaidīt īstās vērtības kulta modelī Leon Cupra. Tas jau ir ceļā un debitēs trīsdurvju modelī Leon SC.
Testa modelis ar 1,6 litru TDI galvenokārt pārsteidza ar uzvedības ārkārtīgo līdzību etalonam Golf.
Lielākā un smagākā Škoda Octavia, salīdzinot ar Seat, ir kokaināka. Leon izaugsmes esence ir elegantais 2.0 TDI DSG Style. Modernā 150 ZS dīzeļa elēģiskā darbība piestumj Leon biedējoši tuvu sugas pamatlicējam Golf, un negribas ticēt, ka tāds bijis VW impērijas valdnieku mērķis. Debesīs uzlekušie Seat pārdošanas rādītāji Rietumeiropā vismaz procentos rāda, ka Leon par popularitāti nevar sūdzēties. Vienlaikus Leon kļuvis civilizētāks un, ja gribat, normālāks nekā agrāk, kā arī vēl ticis pie četru gadu un 120 000 km garantijas. Papildaprīkojums arīdzan palicis patīkami saprātīgās cenās, kā arī sakomplektēts loģiskās pakotnēs, no kurām Style komplekts ir, kā saka, must have jeb, latviski sakot, obligāti nepieciešams. Par spīti labam bāzes aprīkojumam, Leon sākumcena gan neizskatās pārāk pievilcīga.