Valsts reģionālās attīstības aģentūras (VRAA) direktors Māris Krastiņš stāsta, ka tā dēvēto Šveices autobusu iepirkuma procesam ir divi kavēkļi - saskaņošana ar Šveices pusi un premjera Valda Dombrovska (JL) rezolūcija, ar kuru noteikts neslēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju, kamēr nav atbildes no KNAB, kam premjers lūdza pārbaudīt šo iepirkumu. KNAB pārstāvis Andris Vitenburgs norāda, ka KNAB atbilde «nesatur kategoriskus apgalvojumus», taču tajā arī norādīts, ka nevar pabeigt vērtēšanu, ja iepirkuma procedūra apstājusies. VRAA gan turpinot strādāt pie šā jautājuma, jo Iepirkumu uzraudzības biroja atzinums par konkursa noteikumiem esot pozitīvs. Konkursā pieteikušies astoņi pretendenti, un jau izkristalizēti potenciālie uzvarētāji, kam varētu prasīt iesniegt papildus dokumentus. Kopējais projekta finansējums esot 9,5 miljoni latu, kur ietilpst gan Šveices nauda (75% no projekta summas), gan pašvaldību un valsts līdzfinansējums. Ar to varētu pietikt, lai pašvaldības nodrošinātu ar 110 autobusiem.
Tomēr pašvaldību vajadzības ir lielākas - tās prasījušas vēl papildus 117 autobusus. Tiekot vērtēts, vai tos var nodrošināt no Pasaules Bankas (PB) līdzekļiem, jo pastāv arī iespējas pašvaldībām piesaistīt privātus pārvadātājus, kas atsevišķos gadījumos varētu būt izdevīgāk. Jau pašlaik pašvaldībām, kurās ir notikušas skolu tīkla reformas, tiekot kompensēti skolēnu pārvadājumi, piemēram, sedzot maksu par autobusu biļetēm vai kompensējot izdevumus vecākiem par skolēnu pārvadāšanu, kā arī atbalstot pašvaldības, kas skolēnu pārvadāšanai izmanto autobusus. Jēkabpils novada domes priekšsēdis Edvīns Meņķis norāda, ka bez šā atbalsta pašvaldībai Mežzemes pamatskolas slēgšana radītu vēl papildus finansiālu slogu, jo novadam nebija autobusa, tāpēc nācās piesaistīt privātu pakalpojuma sniedzēju, kurš prasīja diezgan prāvu samaksu.