Veloceliņš sāksies Smilšu ielas un Zigfrīda Annas Meierovica bulvāra krustojumā un turpināsies maršrutā Bastejkalns-Reimersa iela-Esplanāde-Skolas iela-Bruņinieku iela-Krišjāņa Valdemāra iela-Zirņu iela-Senču iela-Brīvības iela-pilsētas administratīvā robeža. Šajā maršrutā četrās vietās tiks izvietotas jaunas velonovietnes, katrā pa trim augstā tipa velostatīviem, kas ļauj pieslēgt velosipēdu pie rāmja. Citas novietnes projektā nav paredzētas, jo veloceliņa maršrutā jau ir vairākas, piemēram, Zigfrīda Annas Meierovica bulvārī pie autostāvvietas Europark Latvia un Brīvības gatvē pie tirdzniecības centra Alfa, pamato Satiksmes departamenta preses sekretārs Mareks Ivans.
Pašvaldības parakstītā vienošanās ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru paredz, ka šis būs viens no pirmajiem veloceliņiem Latvijā, kura realizācija tiks veikta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu. Kopējās projekta izmaksas ir 1,774 miljoni latu, no kuriem ES fonda daļa būs 700 000 latu, valsts budžeta dotācija - 32 000 latu. «Līdz šim visus veloceliņus esam būvējuši saviem spēkiem,» norāda Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK).
Pēdējo divu domes sasaukumu laikā tapuši veloceliņi no pilsētas centra līdz Imantai un Mežaparkam, šogad plānots pēdējo pagarināt līdz Vecmīlgrāvim, kā arī pabeigt veloceliņu Šmerļa ielā. Pretēji iepriekšējām prognozēm līdz gada beigām tomēr netiks uzbūvēts Mārupītes veloceliņš, jo tam pietrūkst līdzekļu, Dienai nesen sacīja Vides departamenta direktors Askolds Kļaviņš. J.Birks uzsver, ka Rīgā tiek būvēti ne tikai garie veloceliņi, bet arī visas jaunās ielas, šķērsojumi un tilti tiek projektēti un veidoti, paredzot vietu drošai velosatiksmei.
Dienas novērojumi liecina, ka aizvien vairāk rīdzinieku izvēlas ikdienā pārvietoties ar divriteni. To apliecina arī velosipēdistu vortāla Veloriga.lv veiktais pētījums: reizi mēnesī trīs reizes dienā noteiktās stundās uzskaitot Vanšu tiltu šķērsojošos velosipēdistus, konstatēts, ka maijā, salīdzinot ar aprīli un pērno rudeni, velosipēdistu skaits ir dubultojies. Laikā no plkst.8 līdz 9, kad cilvēki pārsvarā dodas uz darbu vai mācību iestādēm, tiltu šķērsoja 226 velosipēdisti jeb 3,77 braucēji minūtē.