Jautājumam, kāpēc BMW vispār ievajadzējās pārsaukt gadiem pazīstamo 3. sērijas Coupe par 4. sēriju, ir vairāki atbilžu varianti. Oficiālais variants - sportiskās un vaļējās modeļu versijas tiek konsekventāk nošķirtas no «ierindas» sedaniem un universāļiem. Kā veiksmīgu piemēru BMW min teicamās 5. un 6. sērijas modeļu «attiecības». To, ka pāra skaitlis modeļa apzīmējumā noteikts par dzelžainu tradīciju, apliecina mazākās - 1. - sērijas Coupe pārtapšana par 2. sēriju.
Neoficiālā pārnumurēšanas versija saistīta ar Audi A5 panākumiem. Visi zina, ka jebkurš «piecnieks», bāzēts uz Audi A4, tomēr labprāt piemaksā par augstāk numurētu kupeju vai kabrioletu. Lai gan 3. sērijas Coupe ir atzīts kulta auto, tomēr, palielinot kārtas skaitli par vienu, BMW būs retāk jāskaidro, kāpēc tehniski identisku un ārēji līdzīgu automašīnu cenas tik ļoti atšķiras, turklāt lētākajai ir vairāk durvju.
Lielāks, bet vieglāks
4. sērijai ar modeļa kodu F32 izveidots ļoti skaists dizains ar specifiskām Air Breather gaisa spraugām priekšējos spārnos. Tomēr izmēros tā patiešām ir ļoti tuva aktuālajam 3. sērijas sedanam jeb F30 - par naga tiesu garāka un par 6 cm zemāka. Tas vēl nebūtu nekas, taču 4. sērijai ir zemākais smaguma centrs visā BMW modeļu gammā, un sporta automobilim tā ir ļoti noderīga īpašība. Lai gan jaunais modelis visos izmēros, ieskaitot riteņu bāzi un izņemot augstumu, ievērojami pārspēj pēdējo 3. sērijas Coupe, tas ir tikai nedaudz smagāks, bet dažās versijās pat vieglāks par priekšteci.
Jādomā, ka šī pretruna pietiekami labi raksturo BMW tehniskā potenciāla stratosfēriskos augstumus. Statistiķiem būs interesanti piefiksēt, ka jau kopš pagājušā gada novembra 4. sērija eksistē arī kabrioleta formā, bet Ženēvas motoršovā nāks klajā šīs pašas sērijas Grand Coupe ar četrām durvīm bez logu rāmjiem, un, pateicoties virsbūvju segregācijai, Detroitas motoršovā pirmo reizi debitēs faktiski viens un tas pats M modelis divos formātos - M3 un M4.
Turbodzinējs rāda raksturu
Intensīvākai ekskluzivitātei būtu noderīgi, ja kupejai būtu šaurāka dzinēju gamma ar uzsvaru uz jaudu un ātrumu. Tomēr BMW izslēdzis no spēles tikai pašus vājākos dzinējus ar apzīmējumiem 16 un 18, saglabājot 4. sērijai diezgan plašu izvēli.
AutoDienas izmēģinātajam BMW 435i bija sešu cilindru TwinTurbo dzinējs ar sulīgiem 306 zirgspēkiem. Šai versijai tiek piedāvātas divas būtiskas opcijas - astoņātrumu automāts un xDrive pilnpiedziņa, un testētajai mašīnai bija abi. Ja izvēle krīt uz vēl jaudīgāko dīzeļversiju 435d (313 ZS), tad pilnpiedziņa ir obligāta. Triju litru benzīna dzinējs pieejams plašā modeļu amplitūdā no BMW 1. līdz 5. sērijai, taču nez kāpēc šķiet, ka tieši 435i tā talanti atraisās viskrāšņāk. Iespējams, motora parametri ideāli saskan ar mašīnas svaru un teju ideālo izsvarojumu starp asīm. Tikpat labi var būt, ka xDrive, «automāta» un M Sport pakotnes kombinācija savij jaudas un griezes līknes īpaši pacilājošā diagrammā. 435i vienlaikus ir kluss (varbūt pat pārāk) un ļoti brīvi elpojošs auto, lielā mērā pateicoties augstajiem, turbodzinējam neraksturīgajiem motora apgriezieniem. Rets turbomotors griežas tik tālu un reizē tik mierīgi.
Sasaldētās emocijas
Spēkpilnais miers citkārt būtu jāuzskata par priekšrocību, taču BMW 435i pietrūkst drāmas un mehāniska uzbudinājuma. Automobilis lieliski stūrējas un pierāda, ka pedāļi var piedalīties arī vadīšanā, nevis tikai gāzēt un bremzēt. Tomēr kupeja iznākusi tāda pārāk atturīga, gluži kā samazināta 6. sērija.
Auto atgādina no bērnības zināmo pasaku par Sniega karalienes aizvilto Kaju, kura karsto sirdi sastindzinājis ledus kristāls. Klīniski perfekto, tomēr drusku bezsirdīgo tehniku atspoguļo arī kabīne. Tajā viss ir lieliski pārskatāms, darbojas nevainojami, un panelis atkal pavērsts pret vadītāju. Sēdekļi ir izcili, arī aizmugurē var normāli apsēsties. Taču pat ar M stūri (tā ir ekstra) salons gluži vienkārši nav pietiekami īpašs - it sevišķi par sasodīti īpašiem 75 000 eiro, ko maksā «Melburnas sarkanais» demoauto. Ja jau BMW izlēmis padarīt kupeju pārāku par «trijnieku», kāpēc tā salons ir par 95% identisks sedana iekšienei? Tas nav īsti saprotams.
Skaidrs, ka neviens nepērk BMW kabīnes dēļ, tomēr Mercedes un tā interjeri ir izteiksmīgāki. Tas ir svarīgi segmentā, kur cilvēki automašīnas pērk ne tikai ar sirdi, bet arī ar acīm. Rādās, ka šo brīnišķīgo auto radījis salts aprēķins: tā kā 6. sērija kļuvusi astronomiski dārga, «ceturtais» ieņems pieejamāka gran turismo tipa modeļa vietu. Bet tas nozīmē paredzamas ērtības, prestižu un cenu. Ko iesākt pārgalvīgi elegantā E46 faniem? Gaidīt 2. sēriju.