Projekta laikā pedagogi iepazinās ar dažādām datorprogrammām un to iespējām, bet Līgai īpaši iepatikās Kodu Game Lab, un viņa vēlējās saprast un pārbaudīt, ko šajā programmā var izdarīt un cik tā varētu būt noderīga mācību procesā.
Kodu ir Microsoft vizuālās programmēšanas valoda, kas izgatavota speciāli spēļu veidošanai un spēlēšanai. Kodu ļauj veidot spēles uz datora ar Microsoft programnodrošinājumu un Xbox 360, un to var veikt gan bērni, gan pieaugušie ar vai bez programmēšanas prasmēm. Turklāt - programma izstrādāta tā, ka programmēšanas vidē iespējams mainīt gan dizainu, gan informācijas ievadi, izmantojot spēļu vadāmierīci vai klaviatūras/peles darbības.
Kodu vidē spēļu veidotāji var izstrādāt daudzveidīgas pasaules un tēlus un kontrolēt šo tēlu rīcību, izskatu un skaņu, izmantojot intuitīvu, uz ikonām balstītu valodu. Visu, ko var uzzīmēt uz rūtiņu lapas, var pārvērst arī datorspēlē! Kad spēles ir izstrādātas, ar tām var arī digitāli dalīties.
Kodu spēli var spēlēt līdz pat četri spēlētāji pie viena datora, izmantojot tastatūru, peli un spēļu kontrolieri. Pārējiem skolēniem arī ir interesanti vērot klasesbiedru spēles, tādēļ labi, ja tās tiek projicētas uz ekrāna vai uz interaktīvās tāfeles.
Pagājušajā mācību gadā skolotāja Līga, kas ikdienā māca matemātiku astoņus līdz desmit gadus veciem bērniem, kopā ar skolēniem ārpus stundām iepazinās ar programmu Kodu Game Lab un mēģināja savas iegūtās zināšanas pielietot mācību procesā. Skolotāja bija meklējusi atbildi uz jautājumu, kā palīdzēt skolēniem izprast teksta uzdevumu nosacījumus, atrast pareizo risinājumu un pārbaudīt atbildi. Programmā Kodu Game Lab darbību pievienošana notiek pēc programmēšanas pamatprincipiem, izmantojot principu when-do, kur when ir paredzamais notikums, bet do - darbība, kas objektam jāveic. Izmantojot šos nosacījumus, skolēniem ne tikai jānosauc skaitļi un konkrētā darbība, bet arī jāpaskaidro, ko viņi aprēķinās.
Spēle noder ne tikai matemātikas izpratnei, to var izmantot arī citos mācību priekšmetos - mājturībā un tehnoloģijās, dabaszinībās, vizuālajā mākslā, valodu apguvē, sportā (sporta spēļu izveide), sociālajās zinībās, informātikā.
Gan skolēniem, gan skolotājam tomēr spēļu veidošanas procesā jābūt ļoti pacietīgiem, gataviem sadarboties, pieņemt pārējo idejas un savstarpēji palīdzēt tās realizēt. Svarīgi, ja tiek pieņemts lēmums par konkrēta darba izveidi, nenovirzīties no mērķa un izpildīt izvirzītos uzdevumus.
Skolēniem visvairāk patīkot pats radīšanas process, stāsta skolotāja, jo visas darbības, ko viņi liek veikt objektiem, ir iespējams tūlīt pārbaudīt un, ja nepieciešams, veikt korekcijas, un atkal pārbaudīt. Spēļu veidošanas laikā skolēni ieliek savu radošo iztēli spēles vidē un tā kļūst redzama citiem, viņi priecājas par sasniegumiem un ir lepni par paveikto.