Medaļa par oriģinalitāti šoreiz paliks plauktā, jo Alltrack ideja ir tieši tik veca, cik vecs ir pirmais Volvo XC70 jeb Cross - Country. Ņemam lielu universāli, paceļam par pāris centimetriem augstāk, aprīkojam ar visu riteņu piedziņu, plastmasu manufaktūra uzražo pāris robustāku plastmasas detaļu bez krāsas, ko uzlikt priekšā, aizmugurē un uz sāniem, un pseidovisurgājējs gatavs! Tomēr Volkswagen īstenojis Audi Allroad tautas versiju ar vāciešiem raksturīgu atbildības izjūtu. Lai izslēgtu negadījumus ar pārsistiem karteriem, eļļas peļķēm un sekojošām nievīgām atsauksmēm, visi Alltrack jau rūpnīcā aprīkoti ar kartera aizsargu. Un ne jau šādu tādu stiklplasta krāmu, bet gan kārtīgu 2,5 mm tērauda plāksni, kas izliekta atbilstoši automašīnas konstrukcijai. Alltrack testos Austrijā automašīnu no apakšas apskatīt nebija iespējas, taču «pannas» bildi ar visiem stiprinājumiem mums parādīja. Priekšējos dekoratīvos elementus salaušanas gadījumā arī var nomainīt pa vienam, un nebūs jāpērk viss bampers. Jā, šis Passat rādās taisīts mums, nevis «viņiem».
Piekare dziļām risēm
Alltrack noformējums lieliski redzams attēlos. Tā izskatās automašīna standartkomplektācijā, protams, bez slēpju turētājiem un (diemžēl) bez skaistajiem 18 collu diskiem. Standarta 17 collu diski ar 225/50 R17 riepām, atklāti sakot, izskatās tizli un pārāk mazi bravurīgajam universālim, tāpēc 18 varētu būt ieteicama «ekstra». Alltrack bāzes komplektācija atbilst Passat Comfortline. Lai gan Alltrack nav pieejami mazāki dzinēji par 1,8 litriem un «maize» ir 2 litru TDI, kas automašīnas cenu aizraida virs 32 000 eiro atzīmes, sadārdzinājums pret parastu Passat Variant ir necils. Aprīkojot to līdzvērtīgi Alltrack, cena iznāktu tikai par 350 eiro zemāka, - mīnus klīrenss, izskats «panna» un sevišķa pasāta statuss. Pēc rakstura un uzvedības Alltrack iet Passat pēdās. Tas ir līdzsvarots, kluss un līgans automobilis. Paaugstinātais klīrenss nekādi neliek sevi manīt pat uz ātrgaitas šosejas, lai gan atsperes ir garākas un amortizatori - citādi. Citu izmaiņu piekarē nav, taču šīs pāris nianses padarījušas automašīnu mīkstāku, lai tā kļūtu mazjūtīgāka pret bedrēm, pa kurām Alltrack taču lemts kādreiz braukt. Visaptverošam slēdzienam vēl pietrūkst brauciena pa iznīcinātu asfaltu uz kāda no Rīgas apvedceļiem, taču visas pazīmes rāda, ka Alltrack ir tas Passat Variant, kas mums vajadzīgs, - augstāks un ne tik stingru amortizāciju kā parastais. Volkswagen aprīkojis to ar elektronisku Off Road režīmu, kas atgādina līdzīgu sistēmu Tiguan modelī un palīdz vienmērīgāk virzīties pa slidenu/stāvu/irdenu utt. virsmu.
Alltrack «apēda» Scout
Alltrack projekta vadītāji ar lepnumu, bet arī zināmu nogurumu balsī atzīstas, ka Volkswagen bosi pirms auto palaišanas vēlas paši izbraukt ne tikai ar svarīgākajiem modeļiem, bet arī ar tādiem nišas produktiem kā Alltrack. Nereti gadās, ka automašīna tiek «atmesta atpakaļ» pat trīs vai četras reizes. Var izklausīties pēc pārspīlējuma, taču patērētājs gala rezultātā ir ieguvējs. Viņš nopērk auto no kompānijas, pie kuras stūres stāv vīri, kuriem patīk mašīnas, nevis dzens un kalkulators. Ja arī auto nebūs perfekts, tajā negadīsies tādi pārpratumi kā vienā Passat konkurentā, kur saule no hromētas līstes atspīd tieši sānskata spogulī un žilbina vadītāju. Tuvāk Alltrack dzimtenei Cross - Country tipa auto izmanto piekabju vilkšanai, tāpēc VW «iešuvis» ESP sistēmā funkciju, kas palīdz stabilizēt pat tik lielu velkamo objektu kā zirgu piekabe. Passat Alltrack nonāks pārdošanā aprīlī. Taču lielā pieprasījuma dēļ 4x4 versiju atsevišķas kombinācijas, piemēram, 4Motion kopā ar DSG pārnesumkārbu un dīzeli, būs jāgaida ilgāk nekā citas, savukārt priekšpiedziņas Alltrack Latvijā pagaidām nav plānots pārdot. Izskatās, ka Alltrack daļēji pārņems arī līdzīga, bet lētāka VW grupas automobiļa Škoda Octavia Scout nišu, jo pilnpiedziņas sistēmu nepietiekamās produkcijas apjoma dēļ šo apakšmodeli nolemts noņemt no ražošanas. 5