Kopš atraisīšanās no saitēm ar Ford un nonākšanas ķīniešu Geely finansiālajā pārziņā Volvo arvien biežāk pārsteidz ar negaidītiem pavērsieniem kompānijas stratēģijā. Daudzi bija ļoti pārsteigti, kad zviedri vienkārši un ātri atbrīvojās no perspektīvā dizaina šefa Stīva Matina, kurš radīja pieprasītāko un ienesīgāko Volvo modeli, krosoveru XC60. Pats Matins pēc divu gadu pabūšanas brīvmākslinieka ādā tagad kļuvis par, neticēsiet, Lada Dizaina nodaļas vadītāju.
Tikām Matina idejas dzīvo un uzvar. S60 raugās no Volvo autosaloniem ar sešstūrainu radiatora resti, un jaunais V40 en face ir gaužām līdzīgs lielajam brālim. Spriežot pēc nosaukuma, tam drīzāk vajadzētu būt samazinātam universālim V60, bet nekā. Kopš šī brīža burts V vieglā Volvo nosaukumā nav tulkojams kā «vagons», tātad universālis. Par to varam pateikties Volvo bosam Stefanam Jakobi, kurš īpatnējā veidā licis lietā ilggadējo pieredzi Volkswagen rindās. Volvo V40 radīts kā tiešs Audi A3 konkurents, tātad Premium hečbeks ar piecām durvīm.
Viens par trijiem
V40 modeļu rindā aizstāj gan sedanu S40, gan universāli V50, dažās valstīs uz laiku atstājot ierindā «pushečbeku» C30, kura dienas arī ir skaitītas. No vienas puses, Volvo stipri riskē, no otras, - ar vienu skaistu vēzienu pārcērt Gordija mezglu, kurā neatraisāmi sapinušies sarukušie trīs priekšteču pārdošanas rādītāji. Arī mūsu Volvo dīleris MMR atzīst, ka interese par zviedru automašīnām pa īstam sākas no S60 un «uz augšu». Vai maz ir jēga lūkoties V40 virzienā? Uz ko palūkoties automobilī ir. 4,37 metrus garais hečbeks profilā vairāk atgādina stipri samazinātu «sportvagonu», un, kaut arī necilais bagāžnieka tilpums neattaisno vizuālo iespaidu, Volvo V40 ir glīts un dinamisks auto. Videoprezentācijā, ko Volvo parādīja V40 testos Itālijā, ne pušplēsta vārda netika bilsts par šasijas izcelsmi, taču skaidrs, ka zem «truly Scandinavian» virsbūves slēpjas modificēta Ford Focus šasija. V40 priekšējo lukturu formā savukārt ir kaut kas no jaunās Mercedes B klases, tātad no vizuālās uztveres viedokļa auto izgatavots pareizi.
Drošāks gājējiem
Atverot motorpārsegu, ļaudis parasti skatās uz motoru. Volvo V40 tā nav, jo visa uzmanība pievērsta sekcijai starp vējstiklu un motortelpu. Tajā uzstādīts pasaulē pirmais gājēju drošības spilvens. Demonstrācijas video attēlo diezgan neomulīgu ainu ar stiklā lidojošu manekenu - gājēju, taču realitāte ir skaudra: Volvo arvien grūtāk noturēt pasaulē drošākā auto godu. Sakožot zobus, Volvo daudzas sistēmas ielicis V40 standartaprīkojumā, tomēr dārgākās, kā automātiskās bremzēšana, joslu maiņas un noguruma uzraugs, ir ekstra.
Varbūtējo negadījumu atainojums uz brīdi atgādina, cik bīstams transporta veids tomēr ir automobilis, bet - ja baidies vilka, neej mežā! Iepazīšanās ar V40 ir kā vakariņu aizsākšana ar kolu bez cukura, jo D2 jeb DRIVe ir ekomodelis. 1,6 litru dīzelim ir tikai 115 zirgspēku un līdz bezgalībai izstiepti pārnesumi. Respektējot ultrazemo izmešu līmeni, 94 grami CO2
uz km bez nekādiem hibrīdiem, tomēr jāsaka, ka kalnainā apvidū vidējais degvielas patēriņš ir ļoti tāls no solītajiem 3,6 l/100 km. Turklāt auto ir pagalam garlaicīgs. D3 vai D4, jā, tas jau skan labāk! Volvo vēl arvien ir uzticīgs vecajai piecu cilindru shēmai, kas saražo 150 vai 177 zirgspēkus. Divlitru dzinējam pievienota automātiskā ātrumkārba, kurai ir dekoratīvs, caurspīdīgs kloķa uzgalis, taču nav pārslēdzēju zem stūres. Brīžiem tie noderētu, jo «automāts» nav no steidzīgākajiem, laikam atbilstoši šasijai. Parasti autoražotāji cenšas uzdot vēlamo par esošo, t. i., piemānīt braucēju ar dažādām palīgierīcēm, kas kompensē šasijas trūkumus. V40 fenomenālā kārtā ir otrādi - mašīna brauc labāk, nekā vēlas to izrādīt. Saķeres limitus un atsaucību stūrei var noskaidrot tikai eksperimentu kārtā, jo stūres mehānisms darbojas diezgan attālināti un it kā kušina pirms straujāka līkuma. Nelīdz arī pastiprinātāja maināmie režīmi. Volvo nav uz dauzīšanos. Mēs tomēr neatlaižamies un dodamies garā nobraucienā pa serpantīnu, kur cauru dienu minas augšup saulē izkaltuši velosipēdisti. 23 kilometrus tālāk un 300 metrus zemāk zīmētais panelis paziņo, ka pretizslīdēšanas sistēma uz laiku atslēgta. Kā tas jāsaprot? Izrādās, V40 nobraucienā pārkarsušas bremzes. Ja kaut kas tāds atgadītos ar Audi, inženieri nosarktu, turpretim Volvo tehniķi šo vēsti uztver vēsā mierā - nu, kas tad ir, karsts taču, un vispār - brauc lēnāk!