Autoservisa īpašnieks un bijušais autosportists Mārcis Purviņš nodarbojas ar automobiļu restaurāciju un vienu šādu spēkratu atjaunojis arī savam priekam un pārvietošanās vajadzībām. Kaut kur dziļi atjaunotajā žigulī slēpjas 1988. gadā ražots auto VAZ 2107, oriģinālā ar 1.3 litru dzinēju un četru pakāpju manuālo ātrumkārbu. Auto iegādāts Saulkrastos no īpašnieka, kam mašīna n-tos gadus vienkārši stāvējusi zem ābeles.
Atjaunošana nesteidzīgi tikusi realizēta gada laikā. Tika pilnībā izjaukta un pārmetināta virsbūve, Liepājas rajonā atrasts līdzīgs, avarējis, tomēr mazlietots spēkrats, taču ar lielo, 1.6 litru dzinēju un piecu pakāpju manuālo ātrumkārbu. No Liepājas puses atceļojušās auto atliekas tika izmantotas par motora, salona un pārnesumkārbas donoru.
«Nostalģija,» vaicāts par restaurējamās automašīnas markas izvēli, atbild Mārcis, skaidrojot, ka senos laikos tieši VAZ 2107 bijis viņa pirmais rallija automobilis.
Ar atjaunoto žiguli Mārcis pārvietojas arī ikdienā, neraugoties uz to, ka ģimenē ir otrs auto - sportiskais Mitsubishi Lancer Evo IX. Evo provocējot uz dinamisku braukšanu, savukārt žigulis aicina braukt mierīgi, tomēr samērā jaudīgais dzinējs ļauj iekļauties satiksmē un veikt vajadzīgos manevrus bez jebkādām problēmām.
Tomēr izjūtas, ko dod braukšana ar žiguli, nav sajaucamas ne ar ko, un neviens modernās autobūves ražojums šīs izjūtas nevar atkārtot. Mārcis ļoti labi saprot, ka emocijas sakņojas bērnībā, kad žigulis bija populārākā mašīna pilsētas ielās. Tomēr Mārcis arī norāda uz atjaunotā žiguļa kā šobrīd diezgan reta spēkrata vērtību. «Kādreiz visiem bija žiguļi, tad cilvēki tos palēnām pārdeva un vietā iegādājās rietumvalstu auto. Tagad visiem ir šie modernie auto, bet ne visi var un grib atļauties paņemt un atjaunot šādu žiguli.»
Mārcis atzīst, ka auto ir tipisks sava laika produkts attiecībā uz komfortu un aprīkojumu: mašīnai nav ne elektrisko logu pacēlāju, ne automātiskās pārnesumkārbas, ne klimata kontroles. Tomēr ventilācija automašīnā neesot slikta, īpaši, ja vasaras laiks atļauj turēt vaļā logus, skaidro autospeciālists. Par automašīnas uzticamību saimnieks ir pilnīgi pārliecināts. Mašīna esot paša rokām restaurēta, visi mezgli - tilti, dzinējs, pārnesumkārba - ideālā stāvokli, bremžu sistēma jauna. Nav bažu braukt arī tālākos braucienos, piemēram, uz Igauniju. Auto saņēmis jaunas sveces, un, pateicoties profesionālam regulējumam, izplūdes gāzes atbilst visām modernajām normām, tādējādi tehniskā apskate izieta bez problēmām.
Vēl viena auto funkcija bez pārvietošanās un emocionālā gandarījuma ir restaurācijas pakalpojumu reklāma. Patlaban Mārča BBS Autocentrs restaurē vēl trīs žiguļus, divus UAZ, rindā gaida arī citi vecāka gadagājuma spēkrati.
Tomēr gandarījums un prieks par paveikto esot vissvarīgākais. Patīkami, ka gājēji atskatās un, šķiet, runā - re, skaties, kāds žigulis brauc. Ir bijuši gadījumi sastrēgumos, kad blakus nostājas, piemēram, Mercedes AMG, un tā vadītājs atzinīgi parāda uz augšu pavērstu īkšķi, novērtējot žiguļa vadītāja mašīnas restaurācijā ieguldīto darbu un radošo izdomu.