Tagad viņa izmisīgi meklē savu sudraboto braucamo gan internetā, gan pilsētas lombardos, bet bez rezultātiem. Kāda lombardu tīkla amatpersona pastāstījusi, ka pārdošanā izliek tikai tos velosipēdus, kam ķīlas termiņš jau notecējis, tātad pēc pāris mēnešiem.
Saskaņā ar Valsts policijas teikto katru dienu Rīgas reģionā nozog piecus līdz desmit divriteņus un šim skaitlim ir tendence pieaugt. Lai ar to cīnītos, policija gatavo kompleksu pasākumu plānu, kas ietver arī «ēsmu» izlikšanu, cerot, ka izdosies notvert arī kādu lielāku «zivi», taču par detaļām tā pagaidām nestāsta.
«Jāķer ir nevis alkoholiķi vai narkomāni, bet tie, kam velosipēdu zagšana ir darbs,» saka Velokurjers.lv direktors Oļegs Stoļarovs-Zariņš, jo zagļi, kas pret lietu izturas nopietni, nepārtraukti pilnveido savas darba metodes - sagādā labākus instrumentus saslēgu noņemšanai un mikroautobusus laupījuma transportēšanai. Pēc viņa aplēsēm, profesionāļi dienā aizdzen ap 30-40 velosipēdiem. O.Stoļarovs-Zariņš stāsta, ka zagļi ir tikai pirmais posms ķēdītē, kas vēl sastāv no tiem, kas divriteņus uzglabā, izjauc, pārkrāso, sagatavo pārdošanai, un tiem, kas tos realizē. Savukārt individuālisti - kleptomāni, narkomāni un alkoholiķi - tik lielu kaitējumu nenodarot.
Pērn Rīgā nozaga aptuveni 1500 velosipēdus, bet šogad to skaits jau pārsniedz 200. Vislielākā zādzība pirms divām nedēļām notika kādā angārā Ganību dambī. Iekļūstot tajā caur jumta ventilācijas šahtu un pēc tam no iekšpuses atverot durvis, tur nozagts 61 jauns velosipēds Elektra. Biežāk zādzības notiek uz lielām, lielveikalu priekšā, no privātmājām un balkoniem.
Rīgas reģiona pārvaldes Preses un sabiedrisko attiecību sektora vadītāja Sigita Pildava stāsta, ka pagājušajā nedēļā trīs zagļus policijai izdevās noķert, taču daudzas lietas atrisināt nevar, jo iedzīvotāji par zādzībām neziņo vai tikai ļoti pavirši spēj aprakstīt savu velosipēdu. «Redzam, ka brauc narkomāns uz viena riteņa, otru ved blakus. Kur viņš tos dabūjis, nemāk pateikt, policija arī tos nevar identificēt. Pēc likuma pat sanāk, ka riteņi ir jāatdod atpakaļ zaglim,» stāsta S. Pildava. Tādēļ viens no policijas aktivitāšu virzieniem būs sabiedrības informēšana par to, ka, pērkot velosipēdu veikalā, jāpieprasa pase, kurā ir specifiska informācija.
Tikmēr O. Stoļarovs-Zariņš iesaka velobraucējiem par divriteņa drošību gādāt pašiem. Ja ritenis jāatstāj uz ielas, tad vislabāk to pieslēgt pie augstā tipa velostatīviem ap rāmi un izmantot pakavveida saslēgu, kas ir izurīgāks par dažādām ķēdēm un trosēm.