Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +6 °C
Daļēji saulains
Pirmdiena, 30. septembris
Menarda, Elma, Elna

Zvaigzne

&tempmargin;«Caur ērkšķiem uz zvaigznēm» - tā varētu skanēt arī jaunās Astra lozungs. Bet Opel mārketinga mašīna griežas ar tādu vērienu, it kā runa būtu par revolucionāru luksusklases limuzīnu, nevis parasta kompaktklases automobiļa kārtējo paaudzi. Jaunajai Astra jeb Astra J gluži kā apdāvinātam brīnumbērnam kopš dzimšanas iedvests, ka tā ir dzimusi zvaigzne.

Īpaši šim modelim izstrādātā mājaslapa _jauna-opel-astra.lv_ aicina zvaigznes lomā iejusties arī nākamos _Astra_ pircējus. No rozā sapņa realitātei 100% atbilst automašīnas nosaukums, jo _Astra_ latīniski patiešām nozīmē «zvaigzne».

Neražots Vācijā

Tā kā Astra dizains iet Insignia pēdās, sensācija izpaliek, tomēr nolieciet blakus jauno un veco modeli. Līniju plūdums krasi atšķiras no asajām šķautnēm, ar ko Opel aizrāvās agrāk, un bez pēdām pazudis mazliet plebejiskais raupjums. Astra ieguvusi pirmklasīga automobiļa izskatu, ko dārgākajās versijās papildina hromētas detaļas. Astra ir garākā riteņu bāze klasē, par spīti coupe līdzīgajam siluetam, tā ir visai augsta, bet platumā atpaliek tikai no Ford Focus. Un vēl tā ir pirmā Astra, ko vairs neražo Vācijā. Automašīnas top Lielbritānijā un Polijā, turklāt, pasūtot auto, nav iespējams paredzēt, kur tā taps - Ellesmereportā vai Glivicē, jo abas rūpnīcas ražo visas modifikācijas. Zvaigzne dzimusi globalizācijas zīmē.

Reaktīvā reste

Atšķirībā no Insignia, kuras «skatiens» uzrunā momentā, Astra degungalā acs ne pie kā neaizķeras. Ja nu vienīgi radiatora restes neparastais režģis lika parakņāties atmiņas apcirkņos: «Kur gan vēl manītas tādas slīpas, četrstūrainas - hmm, teiksim, «atvārsnītes»? (Urā - beidzot nevaldāmo latviešu valodnieku produktam atrodas pielietojums arī tehnikā!) Citā automašīnā? Nē. Varbūt iekšpagalmu apstādījumu irigācijas sistēmā? Līdzīgas ir... nē, tomēr nebūs. Kad bezjēdzīgajai prātuļošanai teju atmests ar roku, debesīs aiztraucas lidmašīna - ir! Tādi paši četrstūraini un slīpi savērti caurumi redzami nosēšanās brīdī, kad lidmašīnas dzinējs ieslēdzas reversa režīmā un nepieredzējušiem pasažieriem par šausmām atvāž korpusu. Aiz Astra reaktīvā radiatora mitinās plaša Opel motoru plejāde. Pavisam pieejami četri dažādi CDTI dīzeļi un četri benzīna motori, turklāt tikai ar 1,4 vai 1,6 l darba tilpumu. Toties ar turbopūti un līdz pat 180 zirgspēkiem.

Sarkanā ausma

Tas, kurš ne reizi dzīvē nav redzējis, kā iekšpusē izskatās Opel Insignia, iekāpis jaunajā Astra, apstulbs no brīnumiem. No ātrumkloķa apakšas spīd sarkana gaisma kā naktsklubā. Augstāk gozējas smalki izstrādāts instrumentu panelis (oho - termometrs atgriezies!), pogu un podziņu miriādes, no kurām ņirb acu priekšā un sākumā nevar saprast, kas ir kas. Līdz galam pierast pie Astra paneļa nav iespējams pat pāris dienās, jo vadības ierīces šaurajā viduskonsolē ir sablīvētas, bet duālās klimata sistēmas vadība atgādina studentu diplomdarbu - atzīme saņemta, izstrādājums kaut kā funkcionē, bet par gala lietotāju gan nav iznācis laika padomāt. Astra J ir plašāks salons nekā Astra H, taču biezi profilēto sēdekļu un slīpā jumta dēļ to nemana. No Kvadratisch, Praktisch, Gut Astra kļuvusi par Renault Megane un Seat Leon tipa auto. Taču, ja Seat nerūp bagāžnieka ietilpība, Opel vienmēr bijis ietilpīgs. Šis tāds nav - bagāžnieks nav lielāks kā vecajai trīsdurvju Astra GTC. Un priekšējie jumta balsti aizstiepjas vēl tālāk nekā tam pašam Seat, tāpēc daži jaunajā Astra jūtas kā minivenā.

Kompromisu māksla

Vērtību ass it visā nobīdījusies Premium virzienā. Astra var pasūtīt FlexRide adaptīvos amortizatorus un vēl pieskrūvēt tiem 19 collu riteņus. Vienkāršā Astra Enjoy instalēts vājākais no 1.7 CDTI agregātiem ar 110 ZS jaudu. Motors ir kluss un lieliski velk svarā pieņēmušos auto, tikai sešpakāpju ātrumkārbas pārnesumi izteikti piemeklēti degvielas taupīšanai. Gaitas komforts ir teicams, un kāds gan vēl tas varētu būt ar 215/60 R16 ziemas riepām, kas brīvi derētu nelielam krosoveram? Viss ir patīkams un kvalitatīvs, taču kaut kā pietrūkst. Astra nepiemīt ne mazākā azarta, un introvertais raksturs nesader ar ekstraverto ārieni un industriālā dizaina hitiem panelī. Automašīnai ir tik iejūtīga ESP sistēma, ka ļauj idiotam braukt kā dievam pa pliku ledu. Bet pati piekare joprojām ir ļoti vienkārša, un to 10 minūšu laikā pamana cilvēki, kam patīk braukt, nevis pārvietoties. Opel Astra nekārdina braukt, tā vienkārši ņem un aizved. Varbūt vaina komplektācijā? Nākamnedēļ testēsim līdz zobiem apbruņotu Astra un asumam noliksim blakus Volkswagen Golf.#

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas, Ls

Opel Astra Essentia 1.4 10 220
Opel Astra Enjoy 1.4 Turbo 11 900
Opel Astra Enjoy 1.7 CDTI 12 800*
Opel Astra Sport 1.6 Turbo 14 900
*demoauto.
Cenas noapaļotas

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Receptes visam rudenim

Vienkārši ēdieni ar svētku garšu – ne tikai svētkiem, bet arī darba dienām.








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?