Rīgas domei piederošais uzņēmums Rīgas satiksme būtībā ir monopolists, jo sabiedrisko transportu, kuru tautas valodā mēdz dēvēt par mikriņiem, noteikti nevar uzskatīt par īstu konkurentu Rīgas satiksmei. Monopoliem savukārt ir iespējas uzspiest patērētājiem nepamatoti augstas cenas, īpaši nerūpējoties par pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu.
Rīgas satiksmes pakalpojumu cenas no šī gada 1.janvāra ir pieaugušas par 20%, bet pakalpojuma kvalitāte palikusi līdzšinējā.
Iespējams, galvaspilsētas sabiedriskā transporta monopols par kvalitātes pakalpojuma uzlabošanu uzskata e-talonu apdrukāšanu ar krāsainiem fotoattēliem. Skaidrojums aplam vienkāršs - iespēja aplūkot fotoattēlus padarīšot e-talonu lietošanu patīkamāku. Iespējams, Rīgas satiksmes amatpersonām patiešām šķiet, ka, braucot pārpildītā autobusā vai tramvajā vai nīkstot pieturā un šķendējoties, ka Rīgas satiksmes transportlīdzekļu pienākšanas grafiki laikam ir domāti priekš kaķiem, omu uzlabos iespēja aplūkot uz e-talona nodrukāto fotoattēlu.
Savukārt ierindas pilsoņiem tā arī nav tapis skaidrs, kādēļ braukšana ar sabiedrisko transportu tagad izmaksā dārgāk. Izsmeļošu skaidrojumu, kā īsti veidojas Rīgas satiksmes pakalpojumu cenas, rīdziniekiem neviens nav darījis zināmu. Ierindas pilsoņa omu vēl sliktāku vērš aizdomas, ka biļešu cenas kāpumam varētu būt kāds sakars ar notikumiem, kas saistās ar Rīgas satiksmes konduktoru nomaiņu vispirms pret biļešu kompostieriem, pēc tam - pret e-taloniem, transportlīdzekļu iegādei ņemtajiem kredītiem un arīdzan Rīgas satiksmes valdes locekļu algām. Rīgas panorāmas attēli diez kā nemierina, zinot, ka e-talonu sistēmas ieviešana izmaksāja 14 miljonus eiro un tās uzturēšana izmaksā piecarpus miljonu latu gadā. Drīzāk tie izskatās pēc acu aizmālēšanas.