«Aiz katra veiksmīga biznesa stāsta slēpjas savs firmas noslēpums. Biznesa veiksmes formulas vienādojums nav konstants, tas nav izskaitļojams vai kopējams - katram tas jāatklāj pašam. Tāpēc aicinām ikvienu Latvijas iedzīvotāju, kurš sevī jūt uzņēmēja aicinājumu, piedalīties TV sacensībās Firmas noslēpums, lai atklātu savu veiksmes formulu biznesā,» saka LIAA direktors Andris Ozols.
Līdzšinējās divās sezonās Firmas noslēpuma izaicinājumu pieņēmuši gandrīz 150 biznesa ideju autori, no kuriem vairāki savas ieceres jau spējuši pārvērst darboties spējīgā biznesā. Viņu vidū ir arī abu iepriekšējo gadu uzvarētāji Indra Gora un Antons Stepanovs.
Indras komanda Firmas noslēpuma pirmajā sezonā piedalījās ar ideju Mobila notekūdeņus pašfiltrējoša automazgātava. «Sākumā šķita, ka, piedaloties sacensībās, mērķus izdosies sasniegt ātrāk, taču viss izvērsās tā, ka, pateicoties dalībai Firmas noslēpumā, mēs tikai vispār sākām apjaust, kāds ir mums piemērotākais biznesa modelis, kādam jāizskatās un kā pilnībā jāfunkcionē mūsu produktam, kas ir tā galvenās priekšrocības un, jā, - kas tad ir tas īstais mērķis,» atceras Indra.
Indra ar savu komandu gan nav gulējusi uz uzvarētāja lauriem un arī pēc sacensībām cītīgi strādājusi pie biznesa tālākās attīstības. «Pēc konkursa paši izgatavojām un sadarbībā ar RTU testējām jauno mobilās automazgātavas stacijas prototipu, kas pašlaik uzstādīts un darbojas Ķekavā, tirdzniecības centra Liiba stāvlaukumā. Esam atvēruši arī vēl vienu stacionāru Fresh Car automazgātavu Salaspilī. Vienlaikus soli pa solim daudz darba ieguldīts, lai produkts ne tikai tiktu piemērots pašu lietošanai, bet būtu funkcionāls un ērts lietošanai jebkuram, kas to vēlas iegādāties,» stāsta Indra.
Mērķtiecīgu darbu pie sava biznesa projekta turpina arī koka briļļu zīmola MARA idejas autors Antons Stepanovs, kurš triumfēja Firmas noslēpuma otrajā sezonā. «Manuprāt, katrs nākamais mēnesis nes arvien jaunus panākums. Protams, pie padarītā neesmu apstājies - intensīvi meklēju jaunus sadarbības partnerus gan Latvijā, gan ārpus tās. Daudz laika ieguldu darbinieku apmācībā,» atklāj Antons.
Antons augstu vērtē sacensību laikā gūtās zināšanas, ko snieguši mentori un žūrijas dalībnieki, bet par galveno ieguvumu uzskata iegūto pārliecību par saviem spēkiem un idejas potenciālu. Aicināts dot padomus nākamās Firmas noslēpuma sezonas dalībniekiem, Antons atbild: «Iesaku būt pārliecinātiem par savām idejām un prast tās labi prezentēt. Mācīties no iepriekšējo dalībnieku kļūdām un, protams, ņemt vērā žūrijas ieteikumus.»
TV sacensības Firmas noslēpums jau trešo sezonu rīko LIAA sadarbībā ar producentu apvienību HansaMedia. Galveno balvu uzvarētājam - Ls 10 000 - nodrošina a/s SEB banka.