Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +10 °C
Apmācies
Sestdiena, 16. novembris
Glorija, Banga

AirBaltic sper izmisuma soli

Kamēr valdība cenšas noskaidrot, kas ir īstie airBaltic privātā akcionāra - uzņēmuma Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) - īpašnieki, BAS ir vērsušās tiesā ar lūgumu sākt airBaltic tiesiskās aizsardzības procesu. To piemēro, lai grūtībās nonācis uzņēmums spētu normalizēt savu darbību, tā laikā kreditori nevar rosināt uzņēmuma maksātnespēju, par procesu jāvienojas lielākajiem kreditoriem, tas jāapstiprina tiesā, parādot plānoto rīcību uzņēmuma darbības sakārtošanai.

Tieslietu ministrs Aigars Štokenbergs (Vienotība) pieļāvis, ka tuvākajās dienās atkal varētu tikt atcelti airBaltic reisi, vēsta LETA. Valdība šodien par airBaltic sasaukusi ārkārtas sēdi.

BAS rīcība sniegt tiesā tiesiskās aizsardzības pieteikumu saistīta ar strupceļā nonākušajām abu airBaltic akcionāru (valsts un BAS) sarunām par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu. «Latvijas valdība kā mazākuma akcionāre aviokompānijā ir kaitnieciski un atkārtoti atlikusi lēmumus par kapitāla palielināšanu,» paziņojumā norāda airBaltic vadītājs Bertolts Fliks.

Otrdien valdība pieprasīja iesniegt ziņas par BAS īpašniekiem. Tas nozīmē, ka no 2010. gada decembra, kad mainījās BAS akcionāri, valsts nav zinājusi un arī šobrīd nezina, ar ko tai ir darīšana uzņēmumā airBaltic, kur Latvijai pieder akciju kontrolpakete (52,6%). «Latvijas valdībai savi partneri lidsabiedrībā ir zināmi,» vakar oponēja BAS un solīja iesniegt premjeram atsevišķu dokumentu par BAS patiesā labuma guvējiem. Vakar līdz dienas beigām šādu dokumentu valdība gan saņēmusi nebija.

Ministru prezidenta Valda Dombrovska (Vienotība), satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS), kā arī valdības nolīgtā konsultanta Prudentia valdes priekšsēdētāja Kārļa Krastiņa izteikumi pēc otrdienas valdības sēdes liecināja, ka pēc neskaitāmiem sarunu raundiem starp valsti un airBaltic privāto akcionāru valsts skaidri nezina, ar ko tā risina sarunas par naudas ieguldīšanu airBaltic. Amatpersonas pēc valdības sēdes, kurā lēmums par naudas ieguldīšanu netika pieņemts, uzsvēra, ka BAS patiesā labuma guvēji ir jānoskaidro, «lai būtu pārliecība, ar ko precīzi mēs vedam sarunas» (V. Dombrovskis) un «lai mēs zinātu visu līdz patiesā labuma guvējiem, kas dod iespēju redzēt, vai patiesā labuma guvēji ir spējīgi ieguldīt līdzvērtīgi valsts daļai» (U. Augulis). «Diemžēl valstij nav zināms, kam pieder Taurus Asset Management [šai Bahamās reģistrētajai firmai pieder 50% BAS, otri 50% pieder B. Flikam]. Mums nav juridiski korektas atbildes uz šo jautājumu,» atzina K. Krastiņš. Savukārt BAS uzskata, ka jautājums par patiesā labuma guvēju noskaidrošanu esot tikai kārtējais iegansts valsts nespējai aktīvi iesaistīties airBaltic jautājuma risināšanā.

Neoficiāli par airBaltic galveno līdzīpašnieku tiek minēts Krievijas miljardieris Vladimirs Antonovs, kam pieder Snoras banka Lietuvā un pastarpināti Latvijas krājbanka. Viņš pats saikni ar airBaltic ir noliedzis. Abas minētās bankas ir airBaltic un BAS kreditores, par kopējo kredītu summu ziņu nav. Ir zināms, ka Krājbanka savas iespējas kreditēt airBaltic ir izsmēlusi. Kredītiestāžu likums ierobežo vienam klientam izsniegto kredītu apjomu līdz 25% no bankas pašu kapitāla.

Kamēr īstie BAS īpašnieki oficiāli nav zināmi, valsts nevar lemt par ieguldījumiem airBaltic pamatkapitālā, jo tai nav pārliecības par BAS spēju ieguldīt līdzvērtīgu naudas summu no savas puses. «airBaltic ilgstoši, un tā ir Flika kunga atbildība un lēmumi, savas finanšu plūsmas ir regulējis tā, kā ir varējis. Valstij un konsultantam ir kritisks skats par to, kā tas ticis darīts,» norādīja K. Krastiņš. Daudzi no BAS meitasuzņēmumiem neesot iesnieguši gada pārskatus par 2010. gadu, bet 2009. gada rādītāji liecinot - «tādas summas, kas mērāmas desmitos miljonu, šīs sabiedrības rīcībā nav. Visi aktīvi ir ieķīlāti Krājbankā».

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?