Diena jau rakstīja, ka līdztekus Taksi.lv no centra uz Ķengaragu sākuši kursēt mikroautobusi ar uzrakstu Eko Buss, kas it kā pārvadā studentus un pasniedzējus, iekasē 40 santīmus par braucienu un nemaksā PVN, bet patiesībā brauc kā regulārie pārvadātāji 216. maršrutā, nevaicājot, vai pasažieris ir students, vai nav. «Situācija nav mainījusies, tikai Eko Bus autobusu skaits pieaudzis līdz sešiem. Esam rakstījuši Valsts Ieņēmumu dienestam (VID), Konkurences padomei, Rīgas satiksmei, Valsts policijai, Satiksmes departamentam, bet vienīgais, kas tiešām cenšas vismaz kaut ko darīt, ir Satiksmes departamenta Kontroles dienests,» stāsta SIA Taksi.lv pārstāvis Dmitrijs Solovjovs. Viņaprāt, situācija ir absurda, jo visi it kā saprot, ka notiek nelikumības, bet vai nu nespēj, vai nevēlas neko darīt. Iepriekš izskanēja, ka abu firmu šoferu vidū bieži izceļas konflikti, jo neregulārie pārvadātāji brauc vai nu pa priekšu 216. maršruta mikroautobusiem, vai tūlīt aiz tiem. Tiesa, Dienas novērojumi liecina, ka rītos un vakaros, kad pasažieru plūsma ir intensīva, gan viena, gan otra pārvadātāja autobusi ir pilni ar pasažieriem, taču pusdienlaikā situācija ir cita un konkurence asāka, turklāt šajā līnijā kursē arī 15. maršruta trolejbuss.
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola stāsta, ka joprojām ar SIA Eko Bus notiek sarakste un uzņēmuma pārstāvji ir aicināti ierasties un sniegt paskaidrojumus, taču šis process no uzņēmuma puses tiekot kavēts. Viņi gan ierodoties departamentā, taču vai nu kāda atbildīgā persona neesot uz vietas, vai arī dokumenti nav paņemti līdzi. Īstu risinājumu piedāvāt nevar arī Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks (SC). Viņaprāt, pilnībā par nelegālu šo pārvadātāju nosaukt nevar, jo licence uzņēmumam ir, tikai neregulāriem pārvadājumiem. Tā kā to izsniedz nevis Rīgas domes Satiksmes departaments, bet Autotransporta direkcija, tad pašvaldības iestādēm esot grūti situāciju ietekmēt. «Neuzskatu šo situāciju par normālu, bet tas ir darbs tiesībsargājošajām iestādēm un VID,» norādīja V. Baraņņiks.
Iespējams, jauns pavērsiens šajā lietā varētu notikt, kad mikroautobusu maršrutus pārņems Rīgas domes konkursā uzvarējusī pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme. Tās vadītājs Vitālijs Komars gan uzskata, ka konkurentiem aizliegt braukt nevarot, ja viņi ievēro visas likuma normas un autobusos ir kases aparāti. Taču V. Komars ir pārliecināts, ka pasažieri tik un tā izvēlēsies jaunos mikroautobusus, kuros varēs braukt ar e-talonu un, pērkot biļeti lielākam braucienu skaitam, viens brauciens maksās 44 santīmus. Viņš sola, ka 216. maršrutā jaunie autobusi sāks braukt jūlijā vai augustā.