Ar ko pārsteigsiet festivālā?
Pirmo reizi plašākai Rīgas publikai dejosim savu horeogrāfiju. Humoristiskās miniatūras nosaukums ir Trīs. Tas bija eksāmena darbs Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā, pagājušajā gadā pabeidzot 1. kursu horeogrāfijas mākslā. Skanēs Nikolo Paganīni Kaprīzes.
Kāds ir jūsu būtiskākais izaicinājums, apgūstot šo profesiju?
Parādīt savu darbu, tāpēc ka līdz pašam pēdējam brīdim ir nemitīgas šaubas. Tikai tad, kad izskan aplausi un smiekli, saproti, ka ir izdevies. Arī saistībā ar šo miniatūru. Nesen ar Raimondu runājām, ka ir tāda sajūta, it kā būtu dabūjuši galveno lomu izrādē. Tāds pats satraukums.
Kādu muzikālo materiālu jūs labprāt iestudētu?
Mūziku šim darbam uzdeva pedagogs. Godīgi sakot, pati nekad neizvēlētos tik sarežģītu, it kā nedejisku mūziku kā Paganīni Kaprīzes. Mani vairāk saista kas sentimentālāks. Piemēram, tikai klavieres...
Ir kāda baleta klasikas pērle, ko vēlētos reiz iestudēt?
Grūti teikt. Man pagaidām ir liela bijība pret strādāšanu ar masām. Vieglāk ir iestudēt sev vai kādam, ko ļoti labi pazīsti. Tā ir cita pakāpe, un pagaidām pat negribas, kaut zinu, ka studiju procesā grupu numuri būs jāiestudē.
Kas jūs iedvesmo horeogrāfijas mākslā?
Viss, ko skatos, iedvesmo. Dejotāji parasti ir ļoti kritiski pret to, ko viņi dejo, pret horeogrāfiem... Tagad, kad paši studējam, novērtējam ikviena pūliņus.
Kas, jūsuprāt, ir tā vērts, lai šajā piektdienā apmeklētu festivālu Baleta zvaigznes Jūrmalā?
Katru gadu festivālā piedalās izcili dejotāji, šogad jo īpaši. Liels prieks, ka dejošu vienā koncertā ar sirdsdraudzeni jau no skolas laikiem Annu Lauderi. Viņa strādā pie horeogrāfa Džona Noimaijera un nupat ir ieguvusi vadošās solistes titulu. Latvijas mērogam tas ir kas unikāls. Ārkārtīgi par viņu priecājos.