PTAC pārstāve Ize Žunde Dienai norādīja, ka no konsultāciju pieprasījumiem un iesniegumiem redzams, ka biežākās patērētāju kļūdas ir ātrā kredīta ņemšana gadījumos, kad nav pastāvīgu ienākumu, aizdevuma ņemšana, lai segtu citas kredītsaistības, un kredīta ņemšana izklaidēm un īslaicīgiem labumiem, ko patērētājs nevar atļauties. Tāpat ir novērots, ka patērētāji neiedziļinās līguma nosacījumos un kredītus ņem, lai saņemtu reklāmās piesolītās dāvanas. Līdz ar to šāda sabiedrības informēšanas kampaņa ir nepieciešama, un tā liecina par tirgus dalībnieku vēlmi sakārtot nozari, sacīja I. Žunde. Viņa arī atzīmēja, ka nepietiek tikai ar komersantu atbildību un rūpīgu uzraudzību no institūciju puses, jo pašam patērētājam ir jābūt prātīgam.
Kampaņā aicina ikvienu ņemt vērā vienkāršus principus un padomus, kādos gadījumos labāk neaizņemties, jo tādā veidā ir iespēja pasargāt sevi no liekām finansiālām problēmām. 30 sekunžu garos reklāmas klipus varēs redzēt lielākajos Latvijas Televīzijas kanālos. Tāpat reklāma būs atrodama laikrakstos. Savukārt 10 000 kampaņas bukletu atradīsies PTAC, Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācijā, Latvijas pasta nodaļās un sociālajos dienestos, Dienai norādīja Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācijas pārstāve Elīna Dobulāne. Bukleti gan tiks izvietoti tikai nākamajā nedēļā, jo patlaban vēl notiek saskaņošana.
Ātro kredītu problēma satraukusi arī Eiropas Parlamentu, kurš vakar atbalstīja ziņojumu par jaunu patērētāju politiku Eiropas Savienībā. Tajā tiek aicināts īpašu uzmanību pievērst patērētāju aizsardzībai īstermiņa aizdevumu jomā, jo ekonomiskās krīzes laikā ātros kredītus ņem vismazāk aizsargātie iedzīvotāji, raksta LETA.