Kažoks uz otru pusi
Neiedomājamu gaisa masu aprīšanai paredzētā radiatora trapece un niknais lukturu skatiens sēž uz Outlander deguna tik labi, ka jāapskatās, kā Mitsubishi «parketnieks» izskatījās pirms tam. Ak jā - pirms trim četriem gadiem Outlander bija jāiederas starp Pajero un pikapu L200. Taču Dakaras iekarojumu ēra Mitsubishi karjerā beigusies - vismaz 4x4 ikonai Pajero noteikti, jo pēdējais rūpnīcas komandas starts notika ar jau pavisam citiem, Racing Lancer automobiļiem (kurus, starp citu, dēvē arī par Racing Outlander). Skumji, taču Pajero leģenda pamazām bālē, un Outlander vizuālā pārsviešanās vieglo auto pusē to tikai lieku reizi apstiprina. Priekšpuses dizainu, kas iezīmēja citas leģendas Lancer Evo desmitās paaudzes atnākšanu, ārzemēs pieņemts dēvēt par jetfighter style, un kaut kas no militārās aviācijas ir arī Outlander aprisēs.
Pieklājība pirmajā vietā
Pat vistaupīgākais facelift neiet cauri tikai ar ārējiem izskaistinājumiem. Ja neskaita kareivīgos starmešus, kuros Instyle versijā deg ksenona spuldzes, kā arī divas jaunas virsbūves krāsas, viss pārējais ir tāds pats kā 2006.gadā. Atverot durvis, arī nekas īpašs acīs nelec, taču vajag apsēsties sēdeklī un iedarbināt motoru. Tieši pa vidu Optitron instrumentu kombinācijai iedegas dzidrs, krāsains displejs, kas sveic ar sarkanu Mitsubishi logotipu. Par savu automašīnu tas zina visu - no transmisijas režīmiem līdz degvielas patēriņam - un, par spīti necilajiem izmēriem, prot salikt informāciju pa plauktiņiem tā, ka vadītājam nav jāmokās minējumos un jādzen pa apli borta datora izvēlne. Re, kāds jau pāršuvis paneli! Ak nē, to laikam Mitsubishi pats... Jauns salons izmaksātu pārāk dārgi, tāpēc cietās plastmasas piesegtas ar vīlēs izšūtu sintētisko ādu. Izslēdzot motoru, Outlander pieklājīgi atvadās ar uzrakstu: see you.
Ārzemnieki zem pārsega
Outlander dzinēju gamma ir kā Eiroparlaments, kurā atbildīgās personas visu laiku mainās vietām un tik tikko var izsekot, kādu valsti deputāts pārstāv. Nomināli lētākais Outlander aprīkots ar vācu divu litru dīzeli, par kuru lielāks, jaudīgāks un jaunāks ir franču 2,2 dīzelis, kam pievienota vācu ātrumkārba ar diviem sajūgiem, bet bez ne viena paša sajūga pedāļa, un tai nav nekāda sakara ar to vācu kompāniju, no kuras nāk pirmais motors. Atšifrējot tas nozīmē, ka veco VW dīzeļdzinēju pamazām aizstāj Peugeot dīzelis, kuru piedāvā tikai ar TC-SST divsajūgu pārnesumkārbu, kas ražota Getrag un tātad nav tas pats folksvāgena DSG ar citu nosaukumu. No šīs dedukcijas gan nav nekāda labuma, jo es braucu ar 2,4 litru benzīna Outlander, kas aprīkots ar bezpakāpju variatoru. Un, ja sekojāt domu gājienam, tad - jā - parasta «automāta» šim Mitsubishi vispār nav. Spītējot visādām nevalodām par variatoru mazspēju apvidus automobiļos, CVT parāda sevi no labākās puses. Uzdodot gāzi, motors sākumā gan izdveš centrifūgai līdzīgas skaņas, taču variators darbojas bez aizķeršanās, pārmērīgas apgriezienu uzturēšanas un - lai arī ar nelielu kavēšanos - klausa magnija lāpstiņām zem stūres. Degvielas patēriņš ap deviņiem litriem dara domīgu, taču jaunam, neiebrauktam auto ziemā tas ir gluži normāls rādītājs. Un Outlander ar «eirodīzeli» ir trīstūkstoš eiro dārgāks. Par to var nopirkt trīs tonnas benzīna.
Pēdējā versija
Maksimālajā izpildījumā Instyle Plus automašīna sāk jūs izsekot - vienmēr zina precīzas jūsu atrašanās koordinātas, ieraksta pilnīgi visu mūziku, ko klausāties, un neļauj dzīvžogam nemanītam piezagties no aizmugures, kad braucat atpakaļgaitā. Tomēr navigācija, HDD cietnis un atpakaļskata kamera neaizstāj modernāku klimata iekārtu veco triju kloķu vietā un citas pazīmes, ko angliski apzīmē ar vārdu «outdated».
Jādomā, ka šī «svešzemniekam» ir pēdējā atjaunotne pirms pilnīgi jauna modeļa. Bet pagaidām trīs transmisijas režīmi nodrošina «parketa džipam» pārsteidzošu caurgājamību, un pieciem pieaugušiem pasažieriem bagāžniekā līdzi var braukt divi bērni (vai mezglā sasējušies indiešu jogi). Galu galā Mitsubishi Outlander ir pat piecu gadu garantija. Sīkums, protams, taču Toyota RAV4 par tādu jāpiemaksā 419, bet Audi Q5 - veseli 833 lati.