«Bez šaubām, centīšos uzvarēt sacīkstēs,» pēc nedaudz negaidīti izcīnītās pirmās vietas kvalifikācijā pašapzinīgi noteica Maldonado, kaut arī viņa izredzes nedēļas vidū bukmeikeri vērtēja ar niecīgu koeficientu. Solījumu viņš pildīja, aizraujošā cīņā aiz muguras atstājot mājinieku Fernando Alonso (Ferrari) un somu Kimi Reikenenu (Lotus) un izcīnot Williams komandai pirmo panākumu kopš 2004. gada, kad ātrākais bija cits dienvidamerikānis Huans Pablo Montoja. «Šī diena ir brīnišķīga ne tikai man, bet arī visai komandai. Kopš pagājušā gada esam paveikuši milzu darbu, lai progresētu, un nu tas ir attaisnojies,» Maldonado nekavējās paslavēt visu komandu.
To, ka rezultāts nav atkarīgs tikai no pilota snieguma, Spānijā uzskatāmi pierādīja McLaren. Tieši viņu pilots Luiss Hamiltons sasniedza labāko laiku kvalifikācijā, taču viņa spēkrata bākā konstatēts noteikumiem neatbilstoši mazs degvielas daudzums, tāpēc brits startēja no pēdējās pozīcijas. 15 apļu laikā viņš aizcīnījās līdz astotajai vietai, taču Hamiltonu atkal paklupināja paša mehāniķi, laikus no ceļa nenovācot vienu no nomainītajām bolīda riepām. Vaininiekam par laimi, tas šoreiz nemaksāja daudz vērtīgā laika, taču kārtējo reizi parādīja, ka kaut kas McLaren komandā nav kārtībā. «Centos atbrīvot prātu un darīt visu, lai pakāptos no šīs pēdējās pozīcijas,» Hamiltons neieslīga diskusijās par incidentiem. «Esmu lepns par sevi un par komandu, jo labi cīnījāmies, lai no pašām beigām tiktu punktos,» sacīja pilots. Komandas boss Mārtins Vitmāršs atzina, ka gadījums ar nenovākto riepu bijis sarūgtinošs, taču ne katastrofāls. Viņš atklāja, ka starp mehāniķiem tiešām ir jauni darbinieki, taču šādā stresa situācijā līdzīgi varot gadīties ikvienam.
Pēdējo divu gadu čempions Sebastiāns Fetels tika sodīts par ātruma pārsniegšanu brīdī, kad trasē bija brīdinošie dzeltenie karogi, tāpēc viņa vadītais Red Bull finišēja pieticīgajā sestajā pozīcijā. Tas gan ļāva saglabāt vadību kopvērtējumā, kur viņam ir vienāds punktu skaits ar Alonso. Ferrari pilots lieku reizi pierādījis savu meistarību, ar mazāk konkurētspējīgo formulu cīnoties par visaugstākajām vietām. «Mums bija iespēja būt vadībā sacīkstes pirmajā daļā, taču Williams labāk veica pirmo pitstopu apmeklējumu sēriju. Vēlāk mūs piemeklēja dažādas problēmas, tāpēc vairāk bija jācīnās ar Kimi [Reikenenu] par otrās pozīcijas nosargāšanu. Tomēr esam atgriezušies čempionāta priekšgalā,» jau krietni optimistiskāk nekā sezonas sākumā klāstīja spānis.
Viņa un Ferrari ambīciju pamatotību vēl labāk varēs novērtēt pēc divām nedēļām Montekarlo ielās, kur notiks čempionāta sestais posms. Ar milzu interesi Monako posmam līdzi sekos statistiķi, jo līdz šim nevienā sezonā pirmajos sešos posmos nav bijuši seši dažādi uzvarētāji.