Ziņojumi arī ļauj noprast, ka prasības pēc kukuļiem vai vismaz maksājumiem aizdomīgiem vidutājiem šādās sarunās atsevišķos pasaules reģionos joprojām esot ikdienišķas. Boeing gan apgalvo, ka izvairās no koruptīviem darījumiem.
Lidmašīna kā Bušam
2006. gada nogalē Saūda Arābijas karaļnamā ieradās ASV Tirdzniecības departamenta pārstāvis Izraels Ernandess, lai karalim Abdullam nodotu vēstuli no toreizējā Baltā nama saimnieka Džordža V. Buša. Vēstulē ASV prezidents aicināja karali iegādāties 43 Boeing aviolainerus Saūda Arābijas nacionālās aviokompānijas Saudi Arabian Airlines modernizācijai un vēl 13 lidmašīnu karaliskās ģimenes gaisa flotei.
Pēc vēstules izlasīšanas Abdulla viesim sacīja, ka darījums notiks, ja viņa personīgā lidmašīna tiks aprīkota ar tādām pašām tehnoloģijām kā ASV prezidenta rīcībā esošā Air Force One.
Novembrī Saūda Arābija paziņoja, ka par 3,3 miljardiem dolāru (1,7 miljardi latu) iegādājas 12 Boeing 777 - 300 ER pasažieru lainerus. Bet ASV Valsts departaments pagājušajā nedēļā informēja, ka «drošības dēļ» dota atļauja «uzlabot» karaļa Abdullas lidmašīnu, raksta The New York Times.
Cits ASV diplomātu ziņojums liecina, ka 2010. gada janvārī Turcija apmaiņā pret 20 Boeing lidmašīnu iegādi prasījusi garantēt, ka nākotnē kādā no amerikāņu lidojumiem Visumā varētu piedalīties arī turku astronauts.
Savukārt Jordānijas karalis Abdulla II 2004. gadā ASV vēstniekam atzinies, ka, viņaprāt, Airbus lidaparāti ir labāki par Boeing aviolaineriem, tomēr viņš izvēlējies iegādāties Boeing ražojumus, lai nostiprinātu draudzību ar Vašingtonu.
Lielākais eksportētājs
Gan ASV valdības, gan Boeing pārstāvji nenoliedz, ka valdībai ir aktīva loma, lai kompānija varētu pārdot lidmašīnas ārzemēs. «Tā ir XXI gadsimta realitāte, valdības [visā pasaulē] dara daudz vairāk, lai atbalstītu vietējos uzņēmumus, tādēļ mums ir jārīkojas tāpat,» uzskata ASV valsts sekretāres vietnieks ekonomisko attiecību jautājumos Roberts Hormats.
Boeing nozīme ASV ekonomikā ir nepārvērtējama. Kompānija ir ASV lielākais eksportētājs, tā 70% no peļņas gūst, pārdodot pasažieru lidmašīnas starptautiskajā tirgū.
Katrs uzņēmuma darījums, kura summa sasniedz miljardu dolāru (520 miljoni latu), rada 11 tūkstošus augsti atalgotu darbvietu un miljonos mērāmus nodokļu ieņēmumus, liecina Valsts departamenta dati.