Respektēt pilsoniskās sabiedrības intereses nozīmē palīdzēt atrast orientierus attīstībai, saprast un zināt, ko tieši un kādā veidā lasītājs vēlas saņemt. Ņemot to vērā, mēs vienmēr būsim cilvēku uzmanības lokā un nepieciešami.
Sekmīgums nav tikai mans, bet visu Dienā strādājošo kopīgs uzdevums. Par to nav jādomā kādam atsevišķam dienestam, mārketinga vai reklāmas nodaļas vadītājiem, bet mums visiem kopā. Esot sekmīgiem, mēs spējam nodrošināt Dienas ilgtspēju un padarīsim ilgtspējīgas vērtības, kam mēs ticam.
Būsim atklāti: pēdējo gadu laikā Diena ir atdevusi pozīcijas un zaudējusi lasītāju. No neapstrīdama viedokļu līdera un lielākā laikraksta tā kļuvusi tikai par vienu no medijiem. Lasītājs mūsdienās uztver informāciju internetā, un turpmāk tā būs arvien vairāk. Patīk tas mums vai ne. Dienas auditorija tur ir neliela, un mēs noslēdzam pirmo desmitnieku populārāko mediju portālu. Kāpēc tā, būs nepieciešama papildu izpēte. Varbūt vainojama krīze, bet varbūt neizprotam auditorijas vajadzības. To apliecina arī pēdējo gadu finansiālie rādītāji. SIA Dienas mediji strādājusi ar zaudējumiem. Lai nodrošinātu turpmāko darbību, būs jāveic arī nepopulāri, bet nepieciešami soļi.
Es ļoti labi saprotu, kā jūs šobrīd jūtaties. Neziņa par nākotni un nedrošība ir ļoti nepatīkamas izjūtas. Un, iespējams, Dienai būtu bijis labi saskarties ar to ātrāk, jo daudzi Latvijas uzņēmumu darbinieki jau tam ir gājuši cauri un šobrīd strādā pie jaunu biznesa modeļu radīšanas. Lai cik grūti mums būtu, kopīgi jārada sekmīgs ilgtspējīgs uzņēmums!
Tomēr mums ir labs pamats turpmākām pārmaiņām. Dienai ir spēcīgs ilgtermiņā veidots zīmols un žurnālisti. Joprojām ir saglabājusies daļas lasītāju uzticība. Tagad ir jāiemācās strādāt kā komandai kopīga mērķa vārdā.
Redakcionālā neatkarība manā skatījumā nav diskutējams un ir pašsaprotams temats, jo tā ir higiēnas faktors un sekmīguma pamatakmens. Bet tas nav vienīgais pamats. Mēs nevaram ilgtermiņā kalpot sabiedrības un lasītāju interesēm, ja esošais biznesa modelis nes zaudējumus. Vienā brīdī Diena pārstās eksistēt, un kas tad notiks ar vērtībām, par ko tā iestājās? Kā lasītājs ticēs mūsu saturam un kritikai, ja paši esam nesekmīgi?
Diena vienmēr uzskatījusi sevi par vērtību laikrakstu! Nu tad parunāsim par vērtībām! Latvijas iedzīvotājiem jābūt par savām spējām pārliecinātai demokrātiskai zināšanu sabiedrībai. Tātad mums ir jābūt informētiem un ar kritisko domāšanu apveltītiem. Vienlaikus jāatbalsta vienam otra centieni un jāpriecājas par otra panākumiem! Iniciatīvai un uzņēmībai kā vērtībai ir jāsaņem sabiedrības atbalsts! Tas ir pastāvēšanas priekšnoteikums ilgtermiņā.
Nepietiek, ka vērtības ir definētas redakcijā, svarīgi, kā tās uztver lasītājs! Lasītāja uztvere rezultējas auditorijas lielumā un tas - Dienas kā medija ekonomiskajā sekmīgumā. Šajā ķēdē kritiska loma ir redakciju un redaktoru atbildībai saprotami definēt savas vērtības un kādas tās vēlas būt un kā strādāt! Vērtību veidošana un uzturēšana sabiedrībā ir plašs, ilgstošs un interaktīvs process. Vērtības nevar definēt atsevišķi cilvēki, īsā laikā uzspiest citiem un izdomāt, kā viņiem būtu jādomā.
Par zināšanu sabiedrību tiek runāts un spriests, bet cerībā, ka mums to kāds atnesīs uz paplātes! Jāmaina attieksme pret uzņēmējiem, privāto iniciatīvu un risku! Latvijas sabiedrībā novērtētu cilvēku vidū mēs redzēsim zinātniekus, rakstniekus un aktierus. Un tas ir labi. Bet diez vai tur redzēsim spējīgus uzņēmējus, un tas gan nav pelnīti, jo bez iniciatīvas bagātiem riskētājiem mēs nekad nekļūsim par zināšanu sabiedrību. Nebūs, kam īstenot zinātnieku un savus pārdrošākos sapņus. Šī likumsakarība ir skaidri jāsaredz!
Medijiem ir liela atbildība par to, kādu pasauli mēs radām un kādu dzīves modeli piedāvājam. Latvijas iedzīvotājiem jākļūst uzņēmīgākiem un nav jābaidās no riska, un medijiem šajos centienos viņi ir jāatbalsta.
Panākumi, iniciatīva un sekmīgums būs jēdzieni, kas papildinās Dienas vērtību paleti. Latviešiem jāpārstāj meklēt saimniekus citur, lai tie būtu mūsu pašu veiksmīgas darbības un redakcionālā mugurkaula garanti.
Par Dienas darījuma caurspīdīgumu. Man nebija iespējas pašā sākumā informēt par visām darījuma detaļām, un es saprotu, ka tas radījis aizdomas. Biznesa iespēja, uz kuru es biju mērķtiecīgi gājis, radās, un man tā bija jāizmanto. Tajā brīdī, kad Luksemburgā pilnībā tiks izveidots mediju ieguldījumu fonds, ikvienam būs iespēja redzēt visus, kas man uzticējušies un ieguldījuši, ticot manam uzņēmējdarbības potenciālam.
Aicinu kopīgam darbam jau tagad! Būs grūti, un būs jāpiemērojas jaunajai ekonomiskajai situācijai, satura radīšanas un uzņemšanas realitātei. Sapratīšu tos, kas neizturēs. Aicinu atklāti runāt par jaunajām vērtībām! Respektēšu to izvēli, kam tās nebūs pieņemamas!