Pirms trim gadiem izlaistais Audi Q5 nekļuva par sensāciju. Tas gluži vienkārši ieņēma sev pienākošos vietu zemāk par Audi Q7 un Allroad modeļiem, lai ir ģeometriski augstāks par pēdējiem. Kārtējo reizi pierādot, ka kritiķu viedoklim ir maz kopīga ar pircēju gaumi, Audi Q5 apaļie vaigi līdz šim uzrunājuši 400 000 pircēju.
Novietojot līdzās 2009. un 2012. gada parauga Q5, krietni jāieskatās, lai saskaitītu kur nu desmit - labi ja trīs atšķirības. Izteiksmīgākais jauninājums ir lukturi, kuros parādījies iztālēm pamanāms dienasgaitas gaismu rāmītis, ar kādu pasaulē nāca Q5 mazākais brālis Q3.
Neskati Q5 no lukturiem
Svarīgāki par daiļajiem LED ir Audi Q5 neredzamie uzlabojumi. Pirmais modelis nebija pati pilnība, un robi tā dinamiskajās īpašībās spēja pat sadusmot, turklāt paradoksāli, ka, jo dārgāks modelis, jo vairāk. Neoficiāli atzīstot, ka 2008. gada Pekinas un Losandželosas motoršovos debitējušais Q5 iznāca tāds sasteigts, Audi steidzis pielāgot Q5 augstajiem kompānijas un Eiropas izlutināto pircēju standartiem.
Jau pirmajos simt metros skaidrs, ka šī ir ja ne cita, tad citāda automašīna. Hidrauliskā stūres pastiprinātāja aizstāšana ar elektromehānisko radikāli uzlabojusi precizitāti un «automašīnas sajūtu», pārkalibrēta piekare ieviesusi patīkamu stingrību samērā augstā auto automobiļa reakcijās, un pat elementāra divu litru dīzeļa gaita kļuvusi plūdenāka.
Lai gan vislētākajā versijā Q5 ir manuālā pārnesumkārba un tikai priekšējo riteņu piedziņa, automašīnas esence ir 177 zirgspēku TDI ar septiņpakāpju S-Tronic transmisiju un, protams, quattro. Vēlreiz apstiprinot Q5 globālās intereses, Audi benzīna modeļos aizstājis divsajūgu pārnesumkārbu ar astoņpakāpju «automātu» no Q7, jo S-Tronic ne pārāk iepaticies amerikāņu publikai. Izklaidīgās patērētāju sabiedrības dēļ Audi ticis pie neparastiem un pat kaitinošiem drošības gadžetiem. Tā, piemēram, atverot vadītāja durvis, darbojoties dzinējam, atskan brīdinājuma signāls. Ja sadomāsit izkāpt no automašīnas, motoram rūcot, elektronika to automātiski noslāpēs, pat ja ātrumkārbas svira atradīsies P pozīcijā. Tiesa gan, tā pati elektronika neļauj Q5 iebraukt mājas sienā, ja vadītājs totālā paviršībā izrausīsies no auto, kamēr kārba vēl atrodas D režīmā.
Bestsellers un nišas auto
Apjomīgie Audi Q5 uzlabojumi ne tikai ļauj pilnvērtīgi konkurēt ar BMW X3, Volvo XC60 un dažkārt pat Range Rover Evoque, bet atdara apaļu summu samaksājušam cilvēkam ar kvalitāti, ko tas sagaida no Audi markas automašīnas.
Uzlabojumi braukšanas sadaļā ļauj ticēt, ka no Q5 var izgatavot Porsche Macan. Tā Audi Drive Select sistēma patiešām darbojas, un jaunās paaudzes TDI, kas debitēja jaunajā A3, ir spēcīgs un kluss.
Lai gan testa auto salons bija ieturēts drūmi melnā tonī un tajā aizmirsies ielikt sēdekļu apsildi, Q5 atstāj eleganta automobiļa iespaidu. To apliecina arī lietotu Q5 augstā atlikusī vērtība, kas pagaidām bremzē Audi krosovera vērienīgu apriti lietotu auto tirgū. Par cenu nesūdzas arī cits Audi šīgada «modeļu kopšanas» paraugs A6 allroad quattro.
Lai gan tas piedzīvojis divreiz vairāk modeļu paaudzes nekā Q5 un pārdošanā ir četras reizes ilgāk, kā specifisks un daudzu ne tikai nesaprasts, bet pat nepamanīts nišas modelis allroad divpadsmit gados pārdots «tikai» 140 000 eksemplāru. Ņemot vērā, ka katras plastmasas uzlikas izgatavošanai un apstiprināšanai vāciešiem vajadzīgs vesels inženieru birojs, allroad šķiet pilnīgi nerentabls pasākums. Tomēr paaugstinātam universālim atradusies vieta arī jaunajā A6 modeļu paaudzē. Spītība, uzticība vai abi kopā!
Audi šokolādes fabrika
Specifisko īpašību kopums gadu gaitā nodrošinājis A6 Allroad quattro lai arī nelielu, toties uzticīgu un maksātspējīgu pircēju loku. Automašīnas panākumi dažādās valstīs ir atšķirīgi - no savrupas fanošanas līdz pilnīgai neizpratnei. Vācijā allroad ir ekskluzīva izvēle, kas lāgiem aizstājot pat Audi A8.
Latvijā līdz tādām galējībām ir tālu, lai gan ceļu kvalitāte šādu iespēju padara nežēlīgi loģisku.Toties allroad sekmīgi sacenšas ar pilnizmēra SUVu Q7. Kā zina stāstīt Audi pārdevēji, ir bijuši gadījumi, kad allroad pircējs pārsēžas uz Q7, taču pēc tam atkal atgriežas pie sava «pusdžipa». Acīmredzot idejā uzlikt A6 Avant uz lieliem riteņiem un apgādāt to ar maināmu klīrensu kaut kas ir.
Jaunākajā izpildījumā allroad izskatās pēc milzu šokolādes gabala, ja nokrāsots tikai šim modelim pieejamajā javabraun krāsā. Motorlaivas izmēra korpusā satiekas visas šobrīd modernās brūnā nokrāsas, - tērpties viscaur melnā noteikti vairs nav modē.