Kurš gan Latvijā ņems par pilnu 3,54 metrus garu mašīnīti ar trīscilindru motoru? Nav mums ne īsto apstākļu, ne īstas ticības supermini iespējamām priekšrocībām - tāpat kā nav zvērīgu CO2 nodokļu, viduslaiku šaurības ielu un īstu 3-4 stundu ilgu sastrēgumu. Šī vienkāršā aprēķina dēļ Volkswagen jau labi sen atmeta domu kādam šeit pārdot sīkuli Lupo, taču tagad gatavs mēģināt vēlreiz ar izmēros ļoti līdzīgu, taču konceptuāli citādu Up!
Vairāk vietas
Ja Up! būtu tikai «viens no», Rīgā tas varētu krāt putekļus autosalonā tāpat kā Toyota Aygo vai Peugeot 107. Patiesībā Up! ir reto augstākās klases supermini konkurents. Up! ir viena no garākajām riteņu bāzēm supermini klasē. Konceptauto realizētais know - how = motors bagāžniekā kā smart ražošanā izrādījās pārlieku dārgs, tomēr Volkswagen izdevies maksimāli saīsināt motortelpu, izvietojot trīscilindru dzinēja dzeses sistēmu līdzās, nevis priekšā. Tāpēc priekšējos sēdekļos ir neticami daudz vietas, un gana daudz atlicis arī ērtiem sīklietu nodalījumiem un glāžu turētājiem, kam pilsētas auto reizēm ir pat lielāka nozīme nekā lielākos auto. Vienlaikus Up! nav gājuši secen tipiski supermini risinājumi, pie kuriem pieder plānas durvis ar minimālu apšuvumu un stūre, kas regulējama tikai pēc augstuma. Aizmugurē vietas ir maz, un divi pasažieri tur izturēs neilgu laiku. Toties bagāžnieks, lai gan īss, ir dziļš un ar dubultu dibenu.
Vienam jautrāk
Viena litra dzinējs izgatavots īpaši Up!, tāpēc sevišķi nepārsteidz, ka Volkswagen labi pielāgojis tā jaudu un piecpakāpju kārbas pārnesumu skaitļus. Braucot vienatnē, būs grūti noteikt, vai īsajā purniņā gaisdzeses «divtakterim» līdzīgās skaņas izdod 60 vai 75 zirgspēku versija. Tomēr tiem, kas pārvietojas ārpus pilsētas un bieži ņem līdzi pasažierus, labāk izvairīties no zemās jaudas versijas. Tā gan arī pieejama tikai bāzes modelim Take Up! par 8700 eiro, kamēr Move Up! un High Up! (attēlos) ir par 15 zirgspēkiem vairāk. Skaidri redzams, ka Up! konstruēts braukšanai vienatnē, jo ar vadītāju vien kubveida salonā tas ir ļoti lustīgs braucamrīks. Pilsētas režīmos Up! dinamika ir tāda, ka jāuzmanās no fotoradariem, jo 70 km/h atskrien nemanot. Ārpuspilsētas dinamika, dabiski, ir krietni šķidrāka, un piepūle benzīna dzinēja balsī top dzirdama jau tad, ja Up! iekāpj vēl viens pasažieris ar somu. Vēsos rītos dzinēja brīvgaita ir diezgan skaļa, un, kaut vasara līdz šim nav mocījusi ar karstumu, jāsaka, ka Up! ir vājš kondicionētājs.
Thin Blue treneris
Ambīcijas vadāmībā un citos sportiskos parametros Up! lieliski un īsti vietā kompensē ar samērā līganu un atsperīgu gaitu. Kā jebkuram īsam un augstam auto, Up! stabilitātei ir savas robežas, tāpēc pirms iespaidīgākiem asfalta kupriem labāk piebremzēt. Lai gan vizuāli Up! šķiet sastāvam no presēta kartona un stikla paketēm, patiesībā tas ir saturīgs un tāpēc pasmags - 945 kg. Spriežot pēc visa, Up! vajadzētu būt superekonomiskam. Šeit viss ir vadītāja rokās, taču viņam piekomandēts atjautīgs palīgs. Par 300 eiro Up! paneļa augšpusē parādās noņemama Navigon navigācijas ierīce, kas amatu apvienošanas kārtībā pilda arī borta datora, radio vadības un Think Blue! trenera pienākumus, starp citu, latviski. Drusku paklausot virtuālajam trenerim, ar Up! var panākt ievērojamus taupības rezultātus, piemēram, 5,1 litrs uz 100 km.
Vienkārši labāks par citiem
Up! ir tipisks Volkswagen produkts, kurā nav nekā revolucionāra. Gluži vienkārši viss izgatavots, salikts un noformēts mazliet labāk nekā konkurentiem. Kaut arī automašīnā taupīts uz visa kā rēķina, ne paneļa plastmasas, ne sēdekļu apšuvumu nevar nosaukt par lētu. Lakots paneļa dekors un pogas, kas atgādina jauno Beetle, padara Up! interjeru pievilcīgāku un interesantāku. Bāzes komplektācija gan ir pagalam trūcīga, un pat High Up! par 11 000 eiro ir jāpiemaksā vēl 500 eiro par kondicionētāju. Up! ekstru lapā atrodami vēl tikai lielāki lietie diski, pagarinātā garantija un dažādi papildaprīkojumu komplekti trūcīgākajām versijām. Viena no tām ietilpst arī ESP, kas nav standartā, un automātiskās bremzēšanas funkcija ar radaru.
Neviltotu interesi izraisa Up! ar Semi Auto jeb pusautomātisko pārnesumkārbu. Citos Volkswagen plaši izmantotā DSG kārba šim modelim nav piemērota, tāpēc ražotājs izvēlējies transmisijas veidu, kas citos mazajos auto līdz šim izrādījusies raustīga un kaprīza. Tomēr šāds Up! Latviju pagaidām nav sasniedzis, tāpat kā Up! dvīņi Škoda Citigo un Seat Mii.