Atveda Ryanair, aizdzina citus. Ryanair ienākšana 2004.gada oktobrī ir starp Šlesera labākajiem darbiem. Tas nodzina cenas, un ceļot varēja atļauties daudz vairāk iedzīvotāju. Pārējās lētās (izņemot easyjet, par ko bija jāpacīnās) atnāca pašas. Lai ieinteresētu Ryanair, tam un airBaltic piešķīra 80% atlaidi no lidostas tarifiem, kas gadā izmaksāja vismaz 11 miljonu latu. Izmeklētāji joprojām pēta, vai Šlesera laikā Ryanair nav saņēmis citas neatļautas subsīdijas.
Šlesers pamatojis, ka tā Rīga kļuva par vienīgo no jauno ES valstu pilsētām, uz kuru lido Ryanair. Šobrīd tā lido uz vismaz 13 galamērķiem šajās valstīs. Nereti - uz reģionālām, nevis centrālo lidostu.
Atlaides kā negodīgas apstrīdēja Konkurences padome. Nav novērsti prāvas draudi Eiropas Kopienu tiesā. Par atlaidēm nozares pārzinātāju domas vienmēr dalījušās. Pastāv uzskats, ka tās palīdzēja attīstībai. Otrs viedoklis - aizdzina no Rīgas virkni lidsabiedrību, samazinot konkurenci. Rīgu Šlesera laikā pametušas septiņas lidsabiedrības. airBaltic lidostā ieguvis absolūtu dominanti, tuvu 70%. Tāda tirgus daļa dod iespēju diktēt noteikumus un cenu - ja ne uzreiz, tad nākotnē.
Atkal subsīdijas. Šlesera laikā SM sāka subsidēt vietējos reisus uz Ventspili un Liepāju, kuri lidoja pustukši, bet valstij izmaksāja 2,33 miljonus latu. Sāka subsidēt arī lidostu - divos gados 10,3 miljoni samaksāti par «drošības pasākumiem». Agrāk lidosta par tiem maksāja pati. VK izteikusi aizdomas, ka bez dotācijas lidosta vairs nav rentabla.
30 miljoni pasažieru. Pasažieru pieaugums šajos gados ir bijis galvu reibinošs. 2004.gadā tas katrā Baltijas galvaspilsētā bija ap miljonu, pērn Rīgā bija gandrīz tik, cik abās pārējās kopā (3,6 miljoni pret 1,8 Tallinā un 2 - Viļņā). Ir lēsts, ka 30 miljoniem vajag vismaz 40 gadu. Jaunais satiksmes ministrs uzdevis lidostai piezemēt attīstības plānu un būvēt termināli 10-15 miljoniem. Tik daudz paredzēja arī iepriekšējā lidostas vadītāja stratēģija, kas bija izstrādāta pirms Šlesera atnākšanas.
Citi solījumi. 2006.gadā Čas Šlesers apgalvoja, ka Ryanair Rīgā ierīkos bāzi, grib atvērt servisa centru un savu pirmo viesnīcu Eiropā. Nekas no tā nav noticis. Solīto četru miljonu pasažieru vietā Ryanair pērn Rīgas reisos pārvadāja 840 000. Šlesers solījis piecos gados (2011.g.) 100 jaunu viesnīcu ar 10 000 jaunu numuru. Rīgā kopš 2005.gada atvērtas 73 viesnīcas ar 2793 numuriem. «Šogad, krīzes laikā, lidostai ir 20% pieaugums, bet Viļņā un Tallinā - 50% kritums,» apgalvots mājaslapā, kas reklamē Šleseru Rīgas mēra amatam. Prātā nāk joks par meliem, lieliem meliem un statistiku. Līdz aprīlim pasažieru skaits audzis par 4,9%, kaimiņos krities par 25-38. Par nepilniem 20% pieauguši vienīgi kravu pārvadājumi.