Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Aviācija

Klausoties Šleserā, var rasties iespaids, ka pirms viņa Rīgā lidostas nebija. Bija, turklāt nevis «teju bankrotējusi», bet pelnoša. Tas, kā Rīgā nebija - lēto lidsabiedrību.

Atveda Ryanair, aizdzina citus. Ryanair ienākšana 2004.gada oktobrī ir starp Šlesera labākajiem darbiem. Tas nodzina cenas, un ceļot varēja atļauties daudz vairāk iedzīvotāju. Pārējās lētās (izņemot easyjet, par ko bija jāpacīnās) atnāca pašas. Lai ieinteresētu Ryanair, tam un airBaltic piešķīra 80% atlaidi no lidostas tarifiem, kas gadā izmaksāja vismaz 11 miljonu latu. Izmeklētāji joprojām pēta, vai Šlesera laikā Ryanair nav saņēmis citas neatļautas subsīdijas.

Šlesers pamatojis, ka tā Rīga kļuva par vienīgo no jauno ES valstu pilsētām, uz kuru lido Ryanair. Šobrīd tā lido uz vismaz 13 galamērķiem šajās valstīs. Nereti - uz reģionālām, nevis centrālo lidostu.

Atlaides kā negodīgas apstrīdēja Konkurences padome. Nav novērsti prāvas draudi Eiropas Kopienu tiesā. Par atlaidēm nozares pārzinātāju domas vienmēr dalījušās. Pastāv uzskats, ka tās palīdzēja attīstībai. Otrs viedoklis - aizdzina no Rīgas virkni lidsabiedrību, samazinot konkurenci. Rīgu Šlesera laikā pametušas septiņas lidsabiedrības. airBaltic lidostā ieguvis absolūtu dominanti, tuvu 70%. Tāda tirgus daļa dod iespēju diktēt noteikumus un cenu - ja ne uzreiz, tad nākotnē.

Atkal subsīdijas. Šlesera laikā SM sāka subsidēt vietējos reisus uz Ventspili un Liepāju, kuri lidoja pustukši, bet valstij izmaksāja 2,33 miljonus latu. Sāka subsidēt arī lidostu - divos gados 10,3 miljoni samaksāti par «drošības pasākumiem». Agrāk lidosta par tiem maksāja pati. VK izteikusi aizdomas, ka bez dotācijas lidosta vairs nav rentabla.

30 miljoni pasažieru. Pasažieru pieaugums šajos gados ir bijis galvu reibinošs. 2004.gadā tas katrā Baltijas galvaspilsētā bija ap miljonu, pērn Rīgā bija gandrīz tik, cik abās pārējās kopā (3,6 miljoni pret 1,8 Tallinā un 2 - Viļņā). Ir lēsts, ka 30 miljoniem vajag vismaz 40 gadu. Jaunais satiksmes ministrs uzdevis lidostai piezemēt attīstības plānu un būvēt termināli 10-15 miljoniem. Tik daudz paredzēja arī iepriekšējā lidostas vadītāja stratēģija, kas bija izstrādāta pirms Šlesera atnākšanas.

Citi solījumi. 2006.gadā Čas Šlesers apgalvoja, ka Ryanair Rīgā ierīkos bāzi, grib atvērt servisa centru un savu pirmo viesnīcu Eiropā. Nekas no tā nav noticis. Solīto četru miljonu pasažieru vietā Ryanair pērn Rīgas reisos pārvadāja 840 000. Šlesers solījis piecos gados (2011.g.) 100 jaunu viesnīcu ar 10 000 jaunu numuru. Rīgā kopš 2005.gada atvērtas 73 viesnīcas ar 2793 numuriem. «Šogad, krīzes laikā, lidostai ir 20% pieaugums, bet Viļņā un Tallinā - 50% kritums,» apgalvots mājaslapā, kas reklamē Šleseru Rīgas mēra amatam. Prātā nāk joks par meliem, lieliem meliem un statistiku. Līdz aprīlim pasažieru skaits audzis par 4,9%, kaimiņos krities par 25-38. Par nepilniem 20% pieauguši vienīgi kravu pārvadājumi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?