gadā un sekām, ko tehnoloģiskā revolūcija atstāj cilvēku, labi - Holivudas zvaigžņu, dzīvē, ir viens no lielākajiem kinogada notikumiem. Stilistiski konsekvents, melnbalts «bezdialogu» veltījums kino pagātnei, kas balstīts rūpīgās vēstures zināšanās un virtuozā stila izpratnē.
Mākslinieks - mīlestības apliecinājums pagātnei
Melanholija - skandāls un uzvara
Dāņu ģēnija Larsa fon Trīra filma Melanholija ir arī teju vienīgā no Eiropas filmām - gada notikumiem -, kas sapulcinājusi pieklājīgu skatītāju daudzumu arī Latvijā. Tas labi, jo, par spīti visam, Trīru Latvijā mīl. Turklāt viņa absolūti antiholivudiskā, vizuāli un muzikāli satricinoši skaistā Melanholija vienlaikus paguva kļūt gan par gada skandalozāko filmu (nelaimīgā preses konference Kannu festivālā, kas rezultējās ar Trīra patriekšanu no kino Mekas), gan arī saņemt gada balvu kā gada labākā Eiropas filma Eiropas Kinoakadēmijas balvu ceremonijā decembra sākumā.
Kolka Cool - Latvijas absurds
Šā gada kārnajā latviešu spēlfilmu ražā noteikti izceļas Jura Poškus veidotā filma Kolka Cool - aktualitāte Rīgas kinoteātros. Skaidrs, ka šī ironiskā un vizuāli pārliecinošā (melnbalts attēls, kas ikdienas raibumam piešķir stilistiku vienotību un konsekvenci) filma nekļūs par plašu skatītāju masu apmierinātāju, uzmundrinātāju, izklaidētāju. Tas arī nav Poškus mērķis, turklāt režisoram izdevies no dzīves nejaušībām, muļķībām un filmas varoņu mērķu trūkuma izveidot visai pārliecinošu Latvijas (provinces) bezlaika sajūtas uzzīmējumu. Ironiska absurda drāma - tas nav maz.