) Pēc tam, kad Slovēnijas nacionālā aviokompānija Adria Airways 2009. gadā cieta 14 miljonus eiro lielus zaudējumus, bet 2010. gadā - pat 69 miljonus eiro lielus zaudējumus (45 miljoni bija nepieciešami flotes atjaunošanai), tika īstenots plāns, kura gaitā valdība lidsabiedrībā ieguldīja 50 miljonus eiro, bet Slovēnijas bankas, kuras bija aizdevušas līdzekļus Adria Airways, 25-50% aizdevumu pārvērta par daļām lidsabiedrībā (par kopējo summu 19 miljoni eiro). Rezultātā 2011. gadā kompānijas zaudējumi samazinājās līdz 12 miljoniem eiro (ieņēmumi bija 160 miljoni), tomēr 2012. gada pirmajos sešos mēnešos sasniedza 8,5 miljonus. Adria Airways 2011. gadā pārvadāja 1,17 miljonus pasažieru. Čehijas nacionālā lidsabiedrība Czech Airlines, salīdzinot ar konkurentiem, nav pārdzīvojusi grandiozus kritumus un kāpumus, tomēr kopumā laikā posmā no 2005. līdz 2011. gadam piedzīvojusi aptuveni 140 miljonus eiro lielus zaudējumus. Piemēram, 2010. gadā Czech Airlines strādāja ar trīs miljonu eiro peļņu, bet 2011. gadā, kad tika pārvadāti 4,2 miljoni pasažieru, cieta zaudējumus 9,3 miljonu eiro apmērā, lai gan centās novērst problēmas, veicot iespaidīgu optimizāciju, tajā skaitā atlaižot katru trešo pilotu (100 no 300 cilvēkiem). Tā īsti optimizēt kompānijai vairāk nav ko, valdības iespējas palīdzēt ir ierobežotas, bet stratēģisko investoru atrast pagaidām neizdodas. Tarom, kurā 95% pieder Rumānijas valdībai, 2011. gadu noslēdza ar 59 miljonus eiro lieliem zaudējumiem un 269 miljonus eiro lieliem ieņēmumiem. 2010. gadā, kad lidsabiedrība sāka restrukturizāciju, tās zaudējumi bija 80 miljoni eiro.
Jāpiebilst, ka vienlaikus ar zaudējumu samazināšanos samazinājās arī pārvadāto pasažieru skaits - no 2,2 miljoniem 2010. gadā līdz 1,9 miljoniem pasažieru 2011. gadā. Neraugoties uz to, ka TAP Portugal vairākkārt atzīta par pasaules labāko lidsabiedrību, kura veic reisus uz Āfriku, kā arī uz faktu, ka TAP ir lielākais Eiropas aviopasažieru pārvadātājs uz Brazīliju, 2010. gadā uzņēmums (kopā ar infrastruktūru un Brazīlijas apakšvienību) cieta 57,1 miljonu eiro lielus zaudējumus, bet 2011. gadā, kad lidsabiedrība pārvadāja 9,75 miljonus pasažieru, zaudējumu apjoms joprojām nav oficiāli paziņots, zināms vienīgi, ka pirmajā pusgadā tie sasniedza 137 miljonus eiro.
Lidsabiedrība gan norāda, ka galvenais zaudējumu iemesls ir augošās degvielas cenas. Vienlaikus ir sākta gan TAP, gan vēl vienas Portugāles valdībai piederošas lidsabiedrības ANA (2011. gadā strādāja ar 78 miljonu eiro pelņu) privatizācija, galvenokārt gan pašas valdības, nevis lidsabiedrību ekonomisko problēmu dēļ.
TAP privatizācijas cena varētu būt 1-2 miljardu eiro robežās, un par privatizāciju attīstīto Āfrikas un Brazīlijas virzienu dēļ nopietni interesējas gan British Airways, gan Lufthansa. Polijas nacionālā lidsabiedrība LOT Polish Airways neatlaidīgi samazina zaudējumus - no aptuveni 27,5 miljoniem latu 2010. gadā līdz nepilniem 25 miljoniem 2011. gadā, kad tika pārvadāti 4,63 miljoni pasažieru. Šogad cerēts sasniegt jau 20 miljonu robežu, tomēr tas notiek pārāk lēni, lai kompānija spētu izdzīvot apstākļos, kad valdībai liegts tai palīdzēt. Vienlaikus LOT bija ļoti tuvu tam, lai noslēgtu vienošanos ar Turkish Airlines, taču pēdējā no darījuma atsacījās, jo ES likumdošana liedza iegūt kāroto akciju kontrolpaketi.