Diena eksperimentā centās noskaidrot, cik ilgi var braukt Rīgas sabiedriskajā transportā bez biļetes un kāda ir kontrolieru attieksme pret bezbiļetniekiem. No 32 braucieniem kontrole notika trijos, bet sodu nācās samaksāt tikai vienreiz. Stereotips par agresīvajiem kontrolieriem neapstiprinājās, drīzāk tieši otrādi - kontrolieri, izvairoties no konflikta, bezbiļetniekus bieži vien palaida bez soda. Bijušais RS Kontroles daļas vadītājs Modris Jaunups (JL) to skaidroja ar RD politiķu pārspīlētajām rūpēm par savu tēlu - kontrolieriem esot aizliegts iesaistīties konfliktos, lai neradītu negatīvu rezonansi medijos.
V. Baraņņiks gan šādus pārmetumus noliedz: «Ir redzama arī negatīvā puse no kampaņas, kas notika pagājušogad [kad kontrole bargi vērsās pret bezbiļetniekiem], bet jau toreiz teicu, ka varbūt taisnība ir abās pusēs, ne tikai bezbiļetnieku.» Viņš tomēr Dienai atzina, ka pēc publikācijas izlasīšanas plāno pārrunas ar RS valdes priekšsēdētāju Leonu Bemhenu.
Jautāts, vai nevajadzētu, piemēram, palielināt kontrolieru pilnvaras, piešķirot viņiem tiesības aizturēt bezbiļetniekus, V. Baraņņiks aizrādīja, ka tas būtu saistīts ar likumu grozījumiem valsts līmenī, līdz ar to ātri nenotiktu. «Šobrīd vairāk runa varētu būt par kontroles darba efektivizāciju, lai nebūtu gadījumu, kad kontrolieris no bezbiļetnieka vienkārši nobīstas,» skaidroja politiķis.
Arī RS preses sekretārs Viktors Zaķis skaidro, ka «Kontroles daļas pašmērķis nav sodīt bezbiļetniekus, bet gan veikt preventīvu funkciju», un norāda, ka, «ja mēs kontrolieriem dažādiem līdzekļiem piespiedu kārtā liksim iekasēt pēc iespējas lielākas summas, tad ātri vien uzņēmums tiktu iznīcināts sabiedrības augošās neapmierinātības rezultātā».
Tikmēr bijušais Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK) Dienai pauda pārliecību, ka atteikšanās no konduktoru sistēmas un e-talona ieviešana, kas notika viņa vadības laikā, esot bijis pamatots solis, jo konduktori gadā izmaksājuši par 3,5 miljoniem latu vairāk. Jautāts par «zaķiem», viņš norādīja, ka tā drīzāk esot sabiedrības attieksmes problēma.
Savukārt zvērināts advokāts Indulis Balmaks aicina apsvērt, vai nevajadzētu ieviest citās pasaules valstīs sastopamo sistēmu: «Proti, pasažieru iekāpšana transportā ir organizējama tikai pa priekšējām durvīm, un, iekāpjot autobusā, pasažieriem jānopīkstina e-talons tieši pie vadītāja. Ja tas nenopīkst vai e-talona pasažierim nav, var paredzēt arī iespēju biļeti iegādāties no vadītāja, kuras cenai tādā gadījumā ir jābūt vismaz četrkārtīgai, lai lieki netiktu aizkavēta transporta kustība, vadītājam tirgojot biļetes.»