Ja kāds pacenties uzbūvēt sacīkšu trasi, tad tajā jānotiek sacīkstēm, vai ne? Tikai ne tad, ja šis kāds ir cilvēks ar zilām asinīm un garumgaru vārdu, kurš oriģinālvalodā skan kā Marcus Graf von Oeynhausen-Sierstorpff. Pēc šī kunga idejas un iniciatīvas kādreizējā NATO objekta teritorija pārtapusi pirmklasīgā autobraukšanas objektā Bilster Berg Drive Resort.
Tikai neparastais celtņu izvietojums atstatus rindās liecina par to, ka šeit savulaik atradusies munīcijas noliktava. 4,2 kilometrus garais ātrumaplis veidots sadarbībā ar vācu autosporta leģendu un Porsche vēstnesi Valteru Rērlu, tehnisko realizāciju atstājot planētas slavenākā F-1 trašu arhitekta Tilkes ziņā.
Rezultāts ne tikai atbilst FIA jeb Starptautiskās Automobiļu federācijas drošības prasībām, bet dažos līkumos liek matiem slieties stāvus. Kopējā augstuma atšķirība ir 70 metru, kas dabā nozīmē tikai to, ka vairums līkumu ir akli, t. i., nepārredzami un ved vai nu kalnup, vai lejup. Vai maz iespējams atrast atbilstošāku vietu 560 zirgspēku Porsche izmēģināšanai?
Piepūšamais spoileris
Jaunajam Porsche 911 Turbo ir «tikai» 520 zirgspēku. Vēl četrdesmit «zirgus», oglekļa keramikas bremzes un šādus tādus mirstīgo sporta auto elementus bez piemaksas saņem speciālversija Turbo S.
Nezinātājam grūti pārmest, ja viņam visi Porsche izskatās vienādi, taču gaisa atveres aizmugurējos spārnos ir droša pazīme, ka šis 911 ir sevišķi enerģisks aparāts. Kā vienam no diviem attiecīgās 911 Carrera sērijas kroņa numuriem (otrs parasti ir GT3) tam ir atšķirīgs priekšpuses noformējums, izbīdāms un pēc tam divos leņķos automātiski pagriežams antispārns, kā arī gumijas lūpa zem priekšējā bampera.
Šis necilais objekts prasa tuvāku paskaidrojumu. Lai gan Porsche proponē, ka pat 560 zirgspēku dampim jābūt piemērotam ikdienas braucienam pēc bulciņām, cilvēki mēdz un grib reizēm ar to braukt ātri un ļoti ātri. Pie paātrinājuma no vietas līdz 200 km/h tikai 11 sekundēs (vairums civilo auto tad knapi tikuši līdz 100) un maksimālā ātruma 300 km/h aerodinamika un piespiedējspēks kļūst par ārkārtīgi svarīgu faktoru. Lai Turbo neuzlidotu gaisā, nav nekā vienkāršāka kā izgatavot tam zemāku priekšu, taču tad mašīna iesprūdīs pazemes garāžas slīpumā. Lamborghini šo sadzīves problēmu atrisina ar 2500 eiro vērtu pacelšanas mehānismu, taču Porsche, kas mūžīgi apsēsts ar svara samazināšanu, tas neder. Tad lūk - priekšējā spoilera aizmugurē atrodas gumijas caurules, kas tiek piepūstas gluži kā gumijas laiva. Spiediens ir pietiekams, lai noturētu spoileri vajadzīgajā leņķī, un šādai mīkstmiesīgai konstrukcijai nekas nenotiks, ja vadītājs aizmirsīsies un uzbrauks uz trotuāra apmales.
Divi pedāļi - divi sajūgi
Taču ar nedaudz vairāk zirgspēku un piepūšamu spoileri diez vai pietiks jaunas paaudzes modelim. Bilsteres ātrumaplī lielā kupeja izšaujas ar troksni un paātrinājumu, ko nodrošina 3,8 litru motors ar divām turbīnām. Jau krietni sen 911. modeļa topversija tika apgādāta ar visu riteņu piedziņu, kas padara jaudas piejaucēšanu un kontrolēšanu ievērojami bezrūpīgāku.
Ātrumi arī vairs nav jāslēdz pašam, jo 911 Turbo tiek ražots tikai ar PDK divsajūgu pārnesumkārbu. Divu pedāļu doktrīnu Porsche uzspiedis pat jaunajam GT3, kas būtībā ir sacīkšu mašīna ar reģistrācijas numuriem. Pārejot no Sport režīma uz Sport Plus, kārba pārlec vēl vienu pārnesumu zemāk un iekožas tajā uz palikšanu, līdz braucējs nepavēl tai pārslēgties augstāk. Tad tas notiek īsā sekundes daļiņā un ar cietsirdīgu triecienu pa muguru.
Tajā brīdī sasniegts ir negantais pakalns, aiz kura, šķiet, nav nekā, izņemot žogu. Pat ar pilnīgi saspiestiem amortizatoriem un pilnā galvā rēcošu motoru pie šāda ātruma nav ne mazāko izredžu ierakstīties līkumā, tomēr notiek brīnums. Keramisko bremžu satverts, 1,7 tonnas smagais nezvērs neizprotamā veidā iegriežas šaurajā joslā bez slīdēšanas un māņiem, it kā būtu līkuma ieejā atstājis pusi svara.
Triki joslās
Mazo brīnumu paveic visu riteņu stūrēšanas sistēma, kas parādījusies tikai šajā Turbo paaudzē. Pazīstama jau gadu desmitiem, komplicētās uzbūves dēļ 4WS sistēma joprojām ir reti sastopama. Porsche versijā tā darbojas tāpat kā XX gadsimta 90. gadu Honda Prelude - pie maziem ātrumiem aizmugurējie riteņi pagriežas pretēji priekšējiem, samazinot apgrieziena rādiusu. Pamatīgākā ātrumā aizmugurējie rati, gan ar nedaudz mazāku leņķi, piestūrē stūrējošo riteņu virzienā, apdāvinot Porsche 911 Turbo ar apskaužamu manevrētspēju. Turklāt automašīna labi klausa stūrei.
Trasē Turbo iztukšo bāku tikpat ātri kā patrulējošs iznīcinātājs, turpretim, braucot pa autobāni, ražotāja solītie 9,7 litri uz 100 km/h šķiet pat ļoti reāli.