Turpat bukletā minēts, ka ilgākā laikā autovadītāji pieņem platajam ceļam atbilstošu braukšanas stilu. Taču Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) izpētītais liecina par pretējo: 2008.gadā Ainažu šosejas posmā no Baltezera līdz Lilastei avāriju (103) un tajās ievainoto (50) skaits bijis lielākais pēdējos četros gados.
Tas, ka situācija ar šo Tallinas ceļa posmu nav normāla, redzams arī, ja aplūko vidējos rādītājus valsts galveno autoceļu tīklā, skaidro CSDD Audita daļas vadītājs Ziedonis Lazda. Trijos gados notikušo negadījumu blīvums (tas, cik negadījumu ir uz vienu kilometru) gandrīz katrā šīs šosejas posma kilometrā būtiski pārsniedz valsts vidējo rādītāju. Arī negadījumu koeficients, objektīvāks rādītājs ar sarežģītāku formulu, kurā ņem vērā arī satiksmes intensitāti, uz Ainažu platā ceļa ir augsts.
«Šis profils der kaut kur lauku apvidū, kur bieži brauc traktortehnika, bet uz galvenajiem ceļiem tas tomēr nav izmantojams,» teic Z.Lazda. 2006.gada vasarā Satiksmes ministrija, CSDD un LVC vienojās uz valsts galvenajiem autoceļiem NP-14 vairs neizmantot, bet LVC informēt autovadītājus, kā pa šādu ceļu jābrauc. Tas tika darīts, 2007.gadā nodrukājot un izplatot informatīvo bukletu 50 tūkstošu eksemplāru metienā.
«Bija runāts par kampaņām - īsti neatceros, ka tādas būtu,» tomēr saka Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš, kurš praksē redz platā ceļa problēmas. Viņš norāda, ka ceļu policija iebildusi jau 2005.gadā, kad NP-14 profila dēļ tika grozīti ceļu satiksmes noteikumi. «Labi, ka jauns asfalts, bet no drošības viedokļa ceļš švaks,» teic ceļu policistu šefs.
Netraucējot citus ceļu satiksmes dalībniekus, lai palaistu garām ar lielāku ātrumu braucošu transportlīdzekli, drīkst pārkārtoties un īslaicīgi braukt pa ceļa nomali, ja tā ir ar asfalta vai asfaltbetona segumu, rakstīts noteikumos. «Taču daudzi pa nomali brauc nevis īslaicīgi, bet ilgstoši, tas rada bīstamas situācijas citiem satiksmes dalībniekiem: gan gājējiem, gan tiem, kas stāv uz nomales,» uzsver E.Zivtiņš, kurš uzskata, ka šī atļauja ir jāatceļ.
Sliktākais, ka šoferu paradums nodzīt citus malā un līkumot kā F-1 sacīkstēs nu sāk izpausties arī uz citiem ceļiem, saka Z.Lazda, kurš uzskata, ka «diemžēl šos posmus ar laiku mums vajadzēs pārmarķēt ar nepārtraukto līniju». Tā jau tiek darīts Lietuvā un Polijā, no kurienes platā ceļa ideja pārņemta.
Tomēr LVC valdes priekšsēdētājs Tālis Straume saka, ka pašlaik neko mainīt nav paredzēts. CSDD statistiku viņš vēl pētījis nav, taču jo-projām uzskata, ka šis risinājums ir krietni labāks par standarta divjoslu ceļu, tikai pirms ceļu būvēšanas labāk vajadzējis sagatavot autobraucējus.