Savukārt sūtījumu pakalpojumu sniedzēji svētku drudzi sāk izjust jau krietni pirms Ziemassvētkiem, kad uzņēmumi, kuru biznesu ietekmē sezonalitāte, sāk plānot pasūtījumus un interesēties par piegādes iespējām. Visaktīvākā sūtīšana aizsākas novembra vidū un ilgst līdz pat Ziemassvētkiem. Sūtījumu skaits pieaug vismaz par 30%. Turklāt pieaugums skar gan importu, gan eksportu.
Ienākošajos sūtījumos topā ir preces - rotaļlietas, elektronika, apģērbs un biznesa dāvanas iekšzemes patēriņam, bet eksportēti tiek Latvijas ražotāju produkti - tekstils, pārtikas produkti, rotaslietas, kā arī dāvanas gan biznesa partneriem, gan privātpersonām.
Šodien Eiropas uzņēmumi arvien biežāk piemēro just-in-time uzskaites vadības sistēmu, tas nozīmē - prece īstajā laikā, īstajā vietā, t. i., nav nepieciešams iegādāties preces Ziemassvētkiem jau vasarā, pārmaksājot par uzglabāšanu un riskējot, ka tās vairs nebūs aktuālas pēc vairākiem mēnešiem. Šāda pieeja nozīmē loģistikas plānošanu jau labu laiku iepriekš.
To, ka izsaukt kurjeru un pilnībā nodot viņa rokās rūpes par savu sūtījumu ir ērts risinājums, apliecina arī nesen veiktās Snapshots aptaujas dati. Tie parādīja, ka vairāk nekā puse jeb 58% aptaujāto norādījuši, kurjerpasta galvenā priekšrocība ir ērtības, jo pašam nav nekur jātraucas. Otrā vietā tiek likts ātrums - kurjerpasta operativitāti, kas ļauj nodrošināt piegādi no rokas rokā, kā būtisku faktoru norāda 52% aptaujāto.
Brīvdienu sezona ir laiks, kad svarīgi ir strauji reaģēt, lai apmierinātu pēkšņas izmaiņas klienta pieprasījumā, un spēja kontrolēt savus sūtījumus kļūst izšķiroša. Tāpēc tā vietā, lai gaidītu, kad svarīgā krava ieradīsies, vērts veikt importa preču sūtījumu pašiem. Mūsdienu kurjerpasta un sūtījumu pakalpojumi atļauj būt elastīgiem un pārvaldīt veicamās izmaksas, izvēloties pakalpojumus atbilstoši nepieciešamībām un iespējām, piemēram, piegādi ar aviotransportu, autoceļu vai kombinētā režīmā, izvērtējot to, vai svarīga ir nākamās dienas piegāde vai piegāde nedēļas laikā.
Uzlabojusies situācija vietējā patēriņa tirgū šogad sola aktīvu brīvdienu sezonu tirdzniecības, ražošanas un transporta uzņēmumiem. Lai šis laiks būtu veiksmīgs visiem, svarīgi ņemt vērā vairākas lietas. Pirmkārt, vērts gatavoties svētku sezonai laikus, izpētot iepriekšējo gadu transportēšanas pieredzi, otrkārt, izvēloties piegādes partneri, vajag novērtēt, vai sūtījumu pakalpojums atbilst nepieciešamajam mērķim, vai partneris ir pietiekami elastīgs, lai pielāgotos pēkšņām izmaiņām (piemēram, var transportēt preces katru dienu, nevis reizi nedēļā), treškārt, jānoskaidro, vai kurjerpasta pakalpojumu sniedzējs piedāvā iespēju sekot sūtījumiem internetā.
Vērts arī izmēģiniet sūtījumus testa režīmā jau tagad, lai labāk iepazītu potenciālo sadarbības partneri un sastādītu pēc iespējas izdevīgāku sūtījumu grafiku.
*TNT Latvia valdes loceklis