Japāņu aviokompānijas All Nippon Airways par 200 miljoniem dolāru (104 miljoni latu) iegādātā lidmašīna Boeing 787 Dreamliner savā pirmajā komercreisā devās no Japānas galvaspilsētas Tokijas uz biznesa centru Honkongu Ķīnā.
Pirms lidojuma All Nippon Airways vadītājs Šiničiro Ito un Boeing viceprezidents Skots Fančers atvēra japāņu nacionālā dzēriena sakē muciņu un pacienāja ar grādīgo dziru katru pasažieri.
Lai uzsvērtu vēsturiskā lidojuma īpašo nozīmi, lidsabiedrība populārajā interneta iepirkšanās vietnē eBay sarīkoja izsoli, lai pārdotu sešas sēdvietas biznesa klasē. Visaugstākā piedāvātā cena bija 34 tūkstoši dolāru (17 tūkstoši latu), kas ir 13 reižu augstāka, nekā All Nippon Airways prasīs ikdienā par lidojumu no Tokijas uz Honkongu, raksta BBC.
Viens no laimīgajiem superdārgās biļetes īpašniekiem bija uzņēmējs no Floridas Džino Bertučo, kura dēļ arī izsolītās biļetes bija tik dārgas. Viņš apgalvo, ka savam piedāvājumam netīši pierakstījis klāt papildu nulli. Tomēr, neskatoties uz augsto cenu, ko nācās samaksāt par lidojumu, vīrietis bija ļoti laimīgs. «Tikai doma vien, ka es būšu daļa no aviācijas vēstures, ir kā sapnis,» vēl pirms lidojuma sacīja DŽ. Bertučo.
Vēl viens dārgās biļetes īpašnieks bijis kāds vīrietis no Kalifornijas, kuram šādi lidojumi jau ir kļuvuši par hobiju: 1970. gadā viņš bija pasažieris lidmašīnas Boeing 747 pirmajā komercreisā, 2007. gadā - viens no laimīgajiem, kuriem kā pirmajiem izdevās lidot ar Eiropas aviogiganta Airbus ražoto pasaulē lielāko pasažieru lidmašīnu A380.
787 Dreamliner pie pircējiem vajadzēja nonākt jau 2008. gadā, tomēr plānus izjauca dažādi starpgadījumi, kas skeptiķiem pat lika runāt, ka šis lidaparāts nekad nenonāks ekspluatācijā.
«Sapņu laineris» ir pirmā vidēja izmēra pasažieru lidmašīna, kuras konstrukcijā lielākoties izmantots īpaši viegls kompozītmateriāls, nevis alumīnijs. Pateicoties jaunās paaudzes dzinējiem un aerodinamiskajām īpašībām, Dreamliner ietaupīšot par 20% vairāk degvielas nekā citas šāda tipa lidmašīnas; tas ir svarīgi, aviokompānijām ciešot zaudējumus augsto degvielas cenu dēļ.